سلامت نیوز : بسیاری از افراد به ویژه بانوان بدون سشوار و اتو کشیدن مو نمی‌توانند روز خود را آغاز کنند اما یک متخصص پوست و مو هشدار می‌دهد که مصرف مداوم سشوار و اتوی مو نتیجه‌ای جز ریزش و کم پشت شدن مو ندارد.

امیر هوشنگ احسانی، معاون آموزشی بیمارستان پوست رازی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به یکی از شهروند که در صدای مشاور سلامت خبرگزاری فارس این سوال را مطرح کرد که  آیا سشوار و اتو کردن مو آسیبی به آن وارد می‌کند؟ و علت مو خوره چیست؟ پاسخ داد.

وی اظهار داشت: استفاده مداوم از سشوار و اتوی مو، جنس و کیفیت مو را خراب می‌کند، البته در برخی موارد نیز هفته‌ای یک یا دو بار اشکالی ندارد.

وی تصریح کرد: البته استفاده از سشوار با حرارت زیاد به ویژه هنگامی که مو خیس و کاملاً سرد باشد به موها حالت شوک ایجاد می‌کند و آسیب را دوچندان می‌کند.

به گفته این متخصص پوست و مو در طولانی مدت استفاده از سشوار داغ سبب شکنندگی ریزش مو و کم پشت شدن آن می‌شود.

معاون آموزشی بیمارستان پوست رازی در مورد علل ایجاد موخوره، گفت: موخوره یا دو شاخه شدن ساقه مو به دلیل خشکی بیش از حد در مو اتفاق می‌افتد. افرادی که موی خود را زیاد و محکم می‌بندند یا با وسواس مو را شانه می‌کنند، بیشتر دچار موخوره می‌شوند.

احسانی افزود: استفاده بیش از حد از واکس و ژل‌های مو، عوامل فیزیکی مخرب مانند اطو و سشوار به ایجاد موخوره دامن می‌زند و چرب نگه داشتن ساقه مو و کوتاه کردن تنها راهکار آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha