جمعه ۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۹
کد خبر: 102164

در نتیجه آگهی های صداوسیما درباره کرم حلزون تعداد بسیار زیادی از مردم این محصول را خریداری و مصرف کرده اند. چه کسی باید جوابگوی این اقدام و ضرر خریداران باشد؟

سلامت نیوز:  در نتیجه آگهی های صداوسیما درباره کرم حلزون تعداد بسیار زیادی از مردم این محصول را خریداری و مصرف کرده اند. چه کسی باید جوابگوی این اقدام و ضرر خریداران باشد؟ آیا صداوسیما و شرکت تولیدکننده کرم حلزون، پول خریداران را به آنها پس داده اند؟ آیا آنها به خریداران جریمه پرداخت کرده اند؟

چندی پیش آگهی تلویزیونی گسترده ای برای مدتی طولانی در صداوسیمای ایران برای تبلیغ فروش کرم حلزون پخش شد.

در این آگهی توضیح داده می شود که با استفاده از ترشحات حلزون، کرم و صابونی برای تقویت پوست تولید می شود.

پس از مدتی که پخش این آگهی ادامه داشت ناگهان وزارت بهداشت اعلام کرد کرم حلزون غیرواقعی است ، اصولا خبری از حلزون نیست و آنچه به این نام تولید و فروخته می شد نامستند بوده است. پس از این اعلام، صداوسیما هم پخش این آگهی را متوقف کرد.

پیش از این دکتر محمدرضا فاضلی معاون سازمان غذا و دارو  با بیان اینکه علت لغو مجوز کارخانه تولید‌کننده کرم‌های حلزون عدم در اختیار داشتن مستندات کافی برای تولید بوده است گفته بود: تبلیغات این محصول در صدا و سیما در مورد اثرات کرم حلزون کاذب و نادرست است و ادعاهایی که در این تبلیغات می‌شود، اثبات نشده است ضمن اینکه مستندات لازم برای تولید این محصول و اثرات آ‌ن به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی البرز ارائه نشده است.

در این باره این سؤال مطرح می شود:


اول: این آگهی بدون مجوز وزارت بهداشت در صداوسیما پخش شد این در حالی است که همه می دانند صداوسیما مقررات سختگیرانه ای در زمینه مواد غذایی و وسائل بهداشتی و آرایشی اعمال می کند. با وجود گذشت چند ماه همچنان این سؤال پاسخ داده نشده است که چگونه صداوسیما بدون کسب مجوز قانونی از وزارت بهداشت، اقدام به پخش آگهی تلویزیونی کرم حلزون کرده است. آیا با افراد خطاکار در صداوسیما مقابله شده است؟ نتیجه چه بوده است؟

دوم: در نتیجه آگهی های صداوسیما درباره کرم حلزون تعداد بسیار زیادی از مردم این محصول را خریداری و مصرف کرده اند. تکلیف این افراد چیست؟ چه کسی باید جوابگوی ضرر خریداران باشد؟ آیا صداوسیما و شرکت تولیدکننده کرم حلزون، پول خریداران را به آنها پس داده اند؟ آیا آنها به خریداران جریمه پرداخت کرده اند؟

سوم: چه برخورد و مجازاتی برای تولیدکننده کرم حلزون و ارائه دهنده آگهی این محصول قلابی در صداوسیما در نظر گرفته شد؟ آیا این مجازات عملی شده است؟

البته مهم تر از همه این ها ، غارت اعتماد است که گویا برای بسیاری از مسوولان محلی از اعراب ندارد!
منبع:‌ عصر ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha