زگیل تناسلی یکی از شایع ترین انواع عفونت های مقاربتی است. بسیاری از افراد فعال از نظر جنسی در مقطعی از زندگی خود به حداقل یک نوع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، ویروسی که باعث ایجاد زگیل تناسلی می شود، مبتلا می شوند.

اقدامات مورد نیاز هنگام ابتلا به زگیل تناسلی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مایو کلینیک زگیل تناسلی یک بیماری آمیزشی بسیار مسری است که از طریق روابط جنسی منتقل می شود. بسیاری از مبتلایان به این بیماری نمی دانند که نیاز به چه اقداماتی دارند، بخصوص وقتی که از طرف پزشکان مختلف توصیه های متفاوت دریافت می کنند. در این راهنما سعی شده است که اقدامات مورد نیاز بیماران مبتلا به زگیل تناسلی بصورت قدم به قدم به زبان ساده توضیح داده شوند.

زگیل تناسلی بر بافت های مرطوب ناحیه تناسلی تأثیر می گذارد. آنها می توانند مانند برآمدگی های کوچک و گوشتی به نظر برسند یا ظاهری شبیه گل کلم داشته باشند. در بسیاری از موارد، زگیل ها خیلی کوچک هستند که قابل مشاهده نیستند.

برخی از گونه های HPV تناسلی می توانند باعث زگیل تناسلی شوند، در حالی که برخی دیگر می توانند باعث سرطان شوند. واکسن ها می توانند به محافظت در برابر گونه های خاصی از HPV دستگاه تناسلی کمک کنند.

علائم  زگیل تناسلی 

در زنان، زگیل تناسلی می‌تواند روی فرج، دیواره‌های واژن، ناحیه بین دستگاه تناسلی خارجی و مقعد، کانال مقعد و دهانه رحم رشد کند.

اقدامات مورد نیاز هنگام ابتلا به زگیل تناسلی

در مردان، ممکن است در نوک یا ساقه آلت تناسلی، کیسه بیضه یا مقعد ایجاد شوند.

زگیل تناسلی همچنین می تواند در دهان یا گلوی فردی که با فرد مبتلا تماس جنسی دهانی داشته است ایجاد شود.

اقدامات مورد نیاز هنگام ابتلا به زگیل تناسلی

علائم و نشانه های زگیل تناسلی عبارتند از:

  • تورم های کوچک، گوشتی، قهوه ای یا صورتی در ناحیه تناسلی شما
  • شکلی شبیه گل کلم که در اثر نزدیکی چند زگیل به هم ایجاد می شود
  • خارش یا ناراحتی در ناحیه تناسلی شما
  • خونریزی با مقاربت

زگیل تناسلی می تواند آنقدر کوچک و مسطح باشد که نامرئی باشد. با این حال، به ندرت، زگیل تناسلی می‌تواند در افرادی با سیستم ایمنی سرکوب شده به خوشه‌های بزرگ تکثیر شود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟


اگر شما یا همسرتان دچار برجستگی یا زگیل در ناحیه تناسلی شدید فورا به پزشک مراجعه کنید. 



دکتر صفری نژاد متخصص اورولوژی همچنین در این باره گفت : زگیل تناسلی یک بیماری آمیزشی بسیار مسری است که از طریق روابط جنسی منتقل می شود. بسیاری از مبتلایان به این بیماری نمی دانند که نیاز به چه اقداماتی دارند، بخصوص وقتی که از طرف پزشکان مختلف توصیه های متفاوت دریافت می کنند. در این راهنما سعی شده است که اقدامات مورد نیاز بیماران مبتلا به زگیل تناسلی بصورت قدم به قدم به زبان ساده توضیح داده شوند.

زگیل تناسلی (Genital Wart) جزو بیماریهای آمیزشی محسوب می شود و شانس ابتلا افرادیکه بیش از یک شریک جنسی دارند خیلی زیاد است. عامل این بیماری ویروسی بنام Human Papilloma Virus (HPV) می باشد. این ویروس انواع مختلف دارد که به دسته های پرخطر و کم خطر تقسیم می شوند. این ویروس عامل ایجاد سرطان دستگاه تناسلی، مقعد و دهان در هر دو جنس زن و مرد و سرطان دهانه رحم در خانمها است. خانمهائیکه به نوع 16 و 18 این ویروس مبتلا هستند، شانس ابتلاء آنها به سرطان دهانه رحم بیش از 200 برابر جمعیت عادی است. اقدامات درمانی مناسب و تحت نظر قرار گرفتن می تواند به مقدار زیادی در کاهش عوارض ابتلا به زگیل تناسلی کمک کننده باشند. مردان و زنانیکه دارای شرکای جنسی متعدد هستند، لازم است حتما خود را از نظر احتمال آلودگی به ویروس HPV چک بکنند.

 

یک بیمار مبتلا به زگیل تناسلی باید به ترتیب اقدامات زیر را انجام دهد:


1. قبل از هر اقدامی باید ابتلا به زگیل تناسلی و نوع ویروس HPV مشخص شوند. بنابراین به هیچ وجه قبل از انجام آزمایشات لازم نباید زگیلها را با درمان از بین برد، چون بهترین محل یافتن ویروس، همین زگیلها هستند. اگر بیمار زگیل در نواحی مختلف دارد، باید آنها جداگانه آزمایش شوند.

2. از بین بردن مؤثر زگیلها به مقدار زیادی از عفونی بودن فرد می کاهد. قدم بعدی از بین بردن تمام زگیلها و آنهم بطور مؤثر در یک جلسه است. توجه داشته باشید که شما نقاط بخصوصی از بدن خود را می توانید ببینید و معمولا شما هر نقطه از بدن را که به پزشک نشان دهید، پزشک نیز آن منطقه را می بیند. علت عود در بسیاری از موارد نادیده گرفتن زگیلهای زیر است:

·         زگیلهائی که در داخل مجرای ادرار (زن و مرد)، در عمق واژن، در تمامی قسمتهای ناحیه تناسلی، کشاله ران، اطراف مقعد، دور لبها و داخل دهان وجود دارند.

·         زگیلهائی که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند و جهت رویت نیازمند استفاده از وسایل بخصوص جهت درشت نمائی هستند. در بسیاری از بیماران علت عود، رشد همین زگیلهای غیر قابل رویت می باشد که بتدریج بزرگ شده و قابل رویت می شوند.

روش از بین بردن زگیلها باید مؤثر، کم عارضه و در یک جلسه باشد. از بین درمانهای موجود برای زگیل تناسلی فقط سوزاندن با کمک برق یا همان کوتریزاسیون دارای این شرایط است. کوتریزاسیون یک روش بسیار مؤثر در از بین بردن زگیلها است که در یک جلسه زگیل را تخریب و از بین می برد و چند هفته بعد حتی جای زگیلهای سوزانده شده دیده نمی شود. سایر روشهای درمانی مثل کرایو یا همان فریز کردن و لیزر نیازمند جلسات متعدد هستند و در بیشتر موارد نیز نمی توانند زگیل را بطور مؤثر از بین ببرند.
 

بنابراین قدم دوم درمانی این است که بیمار یک روز در بیمارستان بستری شود و در اطاق عمل اقدامات زیر صورت گیرد:

·         آندوسکوپی برای دیدن داخل مجرای ادرار از نظر وجود احتمالی زگیل در داخل مجرای ادرار

·         استفاده از درشت نمائی برای مشخص کردن زگیلهای غیر قابل رویت

·         چک کردن تمامی مناطق بدن که احتمال آلودگی آنها وجود دارد

·         کوتریزاسیون تمامی ضایعات

بیمار چند ساعت بعد مرخص می شود و حتی می تواند سرکار برود. هیچگونه برشی بر روی بدن بیمار و پانسمان وجود ندارد.

3. پس از مشخص شدن جواب آزمایش، اگر مبتلا به انواعی از ویروس که کم خطر هستند می باشید، می توانید واکسن بزنید تا از ابتلا به انواع پر خطر ویروس HPV جلوگیری گردد.

4. شریک جنسی شما باید در این مرحله از نظر احتمال ابتلا به زگیل تناسلی چک شود. نوع ویروس وی به احتمال زیاد از همان نوع ویروس شما خواهد بود. اگر شریک جنسی شما مبتلا به انواعی از ویروس که کم خطر هستند می باشد، می تواند واکسن بزند تا از ابتلا به انواع پر خطر ویروس HPV جلوگیری گردد.

5. اگر شما هنوز ازدواج نکرده اید، باید همسر آینده شما اگر مبتلا به زگیل تناسلی نشده است، واکسن بزند تا در آینده از ابتلا وی به زگیل تناسلی جلوگیری شود.

6. ویروس HPV متاسفانه در حال حاضر درمان ندارد ولی در 20-15 درصد موارد سیستم ایمنی بدن با گذشت زمان ویروس را از بین برده و بدن عاری از ویروس می شود. اگر شما با فردیکه آلوده به این ویروس است تماس جنسی داشته باشید، آلودگی شما هر بار تازه شده و ویروس از بین نخواهد رفت.

7. از داشتن رابطه جنسی دهانی اجتناب کنید، چون زگیلهای داخل دهان به راحتی قابل رویت نیستند و در ضمن به راحتی سبب انتقال بیماری به دیگران می شوند. در چند سال اخیر تعداد سرطانهای حفره دهان مثلا سرطان زبان، حنجره و لوزه در بعضی کشورها به مقدار زیادی افزایش یافته است. علت آن شیوع زیاد موارد آلودگی دهانی به این ویروس است.

8. کاندوم از انتقال این بیماری جلوگیری نمی کند. بهترین روش پیشگیری از ابتلا و ابتلا مجدد به این بیماری، نداشتن رابطه جنسی نامشروع است. بنابراین از هر نوع رابطه جنسی خارج از خانواده اجتناب کنید.

9. در یک سال اول پس از ابتلا هر سه ماه یک بار به پزشک مراجعه تا با وسایل مخصوص درشت نمائی تمامی نقاطیکه احتمال آلودگی آنها وجود دارد بررسی و زگیلها از بین برده شوند. این اقدام در جلوگیری از عود بیماری بسیار مؤثر است.

10. هرگونه خونریزی از مجرای ادرار و واژن را به پزشک اطلاع دهید. خانمهائیکه دارای زگیل تناسلی واژن هستند ممکن است پس از رابطه جنسی دچار خونریزی و یا لکه بینی شوند. زگیلهای مجرای ادرار گاها سبب ادرار خونی می شوند ولی اکثرا بدون ادرار کردن یکی دو قطره خون از مجرای ادرار خارج می شود، ولی آن حتمی نیست. هر گونه زخم در ناحیه تناسلی، اطراف مقعد، کشاله ران، دور لبها و داخل دهان را به پزشک گزارش کنید. از خصوصیات زخمهای سرطانی خوب نشدن آنها با درمانهای متداول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شیوا ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    با سلام.مرسی از مطلب خوبتون..من 24 سالمه.1 ساله که ازدواج کردم .حدود 3 ماهه متوجه زگیل تناسلی شدم.ولی اقدامی برای درمان نکردم.چون تازه فهمیدم جریان چیه.با توجه به اینکه من و همسرم هیچگونه رابطه ی دیگری نداریم ممکه این ویروس از اپلاسیون منتقل بشه؟همسرم هم مبتلا شده.لطفا راهنمایی کنید...
    • ف ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
      دوستان عزیز زگیل دستگاه تناسلی هیچ درمانی نداره و به سرعت باد رشد و تکثیر میکنه..یه چیز زشت و خجالت آور .. بزرگ میشه و آویزون و مئقع سکس زایه میشین و از خودتون متنفر این تازه اونایش هست که روی پوسته وای بر خانومها چون داخل مقعد و واژنشون بدون اینکه بدونن زده .. و باعث سرطان میشه.. سعی کنین بالای 2 میلیون آماده منید و به پزشک گوارشی مراجعه کنید و یا کوتر کنید یا فریز که اونم اگه داخل مقعد و کانال رحم باشه با کولونوسکوپی میشه که هزینش با دفترچه 650 و بدون اون 1300..بعدشم تا چند وقت بازم میزنه .. یعنی تا 1 سال دستتون بنده و یعنی نابود شدید.. اگه زیر 26 سالتونه واکسن بزنید در 3 دوز و هر دوز بین 250 تا 400 ... واییییییییییییییییییییییییییی... نمیدونم این اطبا چه میکنن و چرا ما بچه بودیم بهمون واکسنشو نگفتن بزنیم...نهههههههههههههههههه...حالا چی میشه .. با آبرو ریزی میمیریم..
    • arya ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
      105 6
      در جواب به "ف" باید بگم; نه دوست عزیز اینجوریام که شما فکر میکنی نیست! طبیعت سیستم ایمنی بدن انسان و طوری طراحی کرده که در برابر خطرناکترین بیماریها حتی در بدترین شرایط ها! هم بتونه از خودش محافظت کنه..بهتره علمی به قضیه نگاه کنیم تا اینکه از روی احساسات خواسته یا ناخواسته دل دیگران و بیجهت خالی کنیم! چیزایی که شما گفتی از بدبینانه ترین و منفی بافانه ترین حالت هم خارج بود! درصد بسیار بالایی از ایرانیها سالهاست مبتلا به انواع بیماریها هستند; اینکه تو ایران اطلاع رسانی نیست و مردم الان ایران یکی از بدبخت ترین مردم دنیا هستند یه مقوله دیگست و هیچ ربطی به درمان یه بیماری شناخته شده تو دنیا نداره!! حالا ممکنه این بیماری تو کشور های پیشرفته سریعتر و تو کشوری مثل ایران روند درمان کندتری داشته باشه ولی اصلا اینطور نیست که درمان نشه. و اگر بیماری درصد بسیار بالایی پیشرفت کرده باشه، در اون حالت هم باز نباید ناامید بود چون علم پزشکی در عصری که توش زندگی میکنیم به سرعت پیشرفته شده. علم امروز بسیار جلوتر از حتی دانش 2 سال پیشه.. در مورد بیمارانی هم که مبتلا به زگیلهای تناسلی و مقعدی و دهانی هستند بهترین کار در وهله اول ایمن سازی و پیشگیری از ادامه رفتارهای خطرناکه تا بتونند بیماریشونو سریعتر درمان کنند. در مورد درمان هم روشهای متفاوتی وجود داره. بعضیها به یک متخصص اورولوژی مراجعه میکنند و بعضی ها با مراجعه به یک متخصص پوست وهمچنین بعضی ها نیز با طب سنتی خودشونو معالجه میکنند یعنی از داروهای گیاهی که میتونه بعضا بسیار مفید باشه استفاده میکنند، که هر کدوم از این روشها میتونه کمک کننده باشه. روش درمان در هر شخص هم میتونه با توجه به موارد ذکر شده متفاوت باشه. موفق باشید
  • parsa ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    دوستان عزیز من هم مشگل زگیل تناسلی رو داشتم-یک راه حل ساده رو بهتون معرفی میکنم که جواب هم میده و احتیاجی به هزینه هم نداره-یک شیشه سرکه سیب بخرین و با پنبه روی زگیل های خودتون بمالین در روز چند بار این کارو تکرار کنین بعد ازیک هفته زگیلها حالت خون مردگی پیدا میکنند و سیاه میشند و میفتند-راه حلش فقط سرکه سیبه که معجزه میکنه باید تا چند وقت بعدش هم استفاده کنین که در نیاد-الت خودتون رو باهاش شستشو بدین به همین سادگی-
    • ابوذر اسماعيلى ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      56 9
      پارسا ميشه شماره موبايلتو واسم ايميل كنى
    • یاسین ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      60 5
      با سلام من طبق گفته این دوست عزیز پارسا،به درمان با سرکه سیب پرداختم.البته قبل از اون از شیره درخت انجیر به مدت 2 روز روی سطح زگیل استفاده کردم که موجب ضخم رو پوست آلت شد.بعد این کار رو متوقف کردم و به سرکه سیب رجوع کردم.دوستان باید بدونن که این خیلی مهم هست که پنبه آغشته به سرکه سیب باید روی زگیل بمونه.حتی شب تا صبح و صبح تا شب.هر چه مدت این تماس بیشتر باشه سرعت بهبود بیشتر میشه.ابتدا زگیل سیاه میشه و بعد جنان نرم مییشه که میشه با دست برش داشت.شاید ترکیب شیره انجیر و سرکه سیب باعث این شد اما دوستان اول فقط با سرکه سیب محل رو پوشش بدین.ممنون از پارسا
    • وحيد ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      13 6
      سلام من دچار اين بيماري هستم و خيلي نگرانم از شما بزرگواران راهنمايي ميخوام خدا خيرتون بده
    • پر ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
      7 1
      من دخترم نمیتونم برم دکتر... ایا سرکه سیب برای داخل واژن هم موثره با فقط باید روی پوست بیرونی استفاده بشه.
  • yarali ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    34 11
    باسلام و تشکر برای درمان به کدوم متخصص باید مراجعه کنیم؟
  • لیلا ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    40 11
    سلام دوستان من شوهرم 3سال پیش پیوند کلیه انجام داده و از وقتی عمل کردی متوجه زگیل اطراف الت شدیم که خیلی داره پیشرفت میکنه و وسیله نزدیکیمون کاندوم هستش خدا رو شکر که تا حالا مبتلا نشدم خیلی مراقبم ولی شوهرم به خاطر عملی که کرده اصلا حاضر نیست دست به انجام هر درمانی بکنه لطفا راهنمایی کنید
    • محمد ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
      17 3
      دوستان زگیل فقط وفقط سوزوندن با کوتد ولیزر فریزو بیخیال بشید دوستان فقط سوزوندن ویروسو میکشه
  • asal ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    87 17
    سلام دوستان من وشوهرم یه 3ماهی هست که فهمیدیم زگیل تناسلی داریم مال شوهرم ریزن دیده نمیشم ولی ماله من دارن بزرگ میشن دوبار رفتم فریز کردم که 6تاشونو ازبین برد ولی از درد مردم اونقد درد داشت که حاضر نیستم دیگه انجامش بدم تورو خدا اسم یه دکترخوب بهم بگین از هرجای کشور بود اشکال نداره حاضرم هرچی دارم بدم خوب بشم خسته شدم
  • محمد ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    90 16
    دوستان من 24 سالمه مبتلا به این مشکل شدم اما پیش پزشک نرفتم و با سرکه ی سیب درمان رو شروع کردم اما دیگه خستم کرده به محض از بین رفتن باز جایه دیگر آلت ظاهر میشه آیا با توجه به سنم درمان واکسن رو بدنم جواب میده؟ لطفا راهنمایی کنید
  • آ_ح ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    76 21
    سلام من یک سال و نیم فریز می کنم هنوز هم علایم خیلی کم ولی با خارش فراوان دارم آزمایش hv هم انجام دادم زگیلها معمولی بودند ضمن اینکه زگیلهای موجود هم در نقاط مختلف آلت تناسلیم پخش هستند تا کی باید فریز را ادامه بدهم لطفا راهنمایی نمایید آیا می تونم حضوری خدمت شما برسم
    • ریحانه ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
      66 8
      چرا انقدر بزرگش میکنید ابرو ریزی چیه من خودم مبتلا هستم نوع 16که پر خطر ترین نوعشه میدونم که 200برابر افراد سالم امکان ابتلا به سرطان دارم ولی دکترم بهم اطمینان داده اگر هر 6ماه معاینه بشم امکان ابتلا به سرطانم 0میشه چون سرطان پیش فرض داره و قبل ابتلا میشه تشخیص داد همین امروز جراحی کردم و فریز انجام دادم پیش یه دکتر معتبر هزینه ش هم 220هزارتومان شد پس انقدر خودتونو نترسونید خوش بین باشید
  • دیانا ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    سلام دوستان عزیز من به زگیل تناسلی مبتلا شدم دختری هستم 30 ساله اما با کمک دکتر خوبم خانم زهرا محیط بهبود یافتم داروهامو میگم انشالاه شما هم زود خوب بشید من اوایل دچار این بیماری شدم فکر کردم جوشن و اینها رو میکندم بعد دیدم زیاد تر شدن به اینترنت مراجعه کردم که دیدم زگیل تناسلی دارم و اولین بار رفتم دکتر، دکتر گفت باید فریز بشی و من یک بار فریز کردم و دکتر برام صابون انتی باکتریال 3 درصد نوشت که رنگشم صورتی بود و مارکش گلمر، و برای جای زگیلایی که بعد فریز کنده میشن کرم بازگرداننده پوست بعد از لیزر و پلینگ فیس دوکس داد و کپسول ویتامین c زینک پلاس رو داد و گفت هر سری میری دستشویی از این صابون استفاده کن وحتما خودتو خشک کن و تا زمانی که جای فریز زخمه از اون کرم استفاده کن و روزی یک دونه کپسول بخور که سیستم ایمنی بدنت قوی بشه و من همین کار رو شروع کردم و بعد از فریز دیدم که دوباره زگیل زدم و من قرار بود هفته بعد برم فریز که وقت نشد و تا سه هفته نتونستم ولی روالی که دکتر گفت رو طی میکردم هر بار که دستشویی میرفتم حتما با صابون خودمو میشستم و بعدخشک میکردم و صابون رو داخل یک ظرف گذاشته بودم و بیرون دستشویی نگه میداشتم و بعد سه هفته دیدم بدون فریز 90 درصد زگیلام از بین رفت و دوباره رفتم فریز دو سه تایی که مونده بود اونارو هم فریز کردم و الان 2 هفته هست که از فریز میگذره من هیچ زگیلی خدارو شکر ندیدم و کپسولایی که دکتر گفته همچنان میخورم و از صابون هم دارم مرتب استفاده میکنم و در ضمن من 2 ماه زگیل داشتم و نمیدونستم و دستکاری هم کرده بودم. من ساکن رفسنجان هستم جا داره در همین جا از خانم زهرا محیط تشکر ویژه کنم شما هم از این روش استفاده کنید انشالاه سریع خوب میشید
    • جمیله ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      27 12
      سللم.توروخدا ایمیلتون وایم بفرستین.ازتون سوال دارم
    • آنا ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      33 5
      عزيزم منم رفسنجوني هستم، بيش خانم دكتر محيط هم رفتم ميشه ايميلتو بدي ازت سوال دارم؟
  • دیانا ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    سلام بچه ها من ی راه حل دیگه پیدا کردم مخصوصا برای خانم هایی که داخل واژن هم زگیل دارن. یکی از دوستای من از این روش استفاده کرده همه ی زگیل ها چه داخل و چه پوستش کامل خوب شده. به ازای یک لیتر اب دو قاشق غذا خوری جوش شیرین استفاده کنید و داخل ی تشت بشینید انشاالله که برطرف میشه و اگر کسی از تنباکوهای قدیمی که اسانس ندارن قلیون کشید اب اون قلیون رو داخل تشت بریزید و بشینید زود زود همتون خوب میشید دوست من فریز هم نرفت خوب شد به این موارد مایوس کننده توی سایت توجه نکنید خوب میشید
  • ا ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    0 0
    سلام من زندگی جنسی سالمی داشتم انا نمیدونم چرا به این مشکل دچار شدم یعنی امیدی هست علم راه حلی واسه درمان این مشکل پیدا کنه خدا خودت کمک کن من بیشتر واسه همسرم نگرانم چون این مورد تو خانوما خطرناکتره
  • ا ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    75 8
    سلام من زندگی جنسی سالمی داشتم انا نمیدونم چرا به این مشکل دچار شدم یعنی امیدی هست علم راه حلی واسه درمان این مشکل پیدا کنه خدا خودت کمک کن من بیشتر واسه همسرم نگرانم چون این مورد تو خانوما خطرناکتره
  • مينا ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    اطلاعاتتون عالي بود،من خودم يکي ازمبتلايان اين ويروس هستم و ويروس hpv رواز همسرم گرفتم،وخيلي هم نگرانم،از جراحي ميترسم،ازطرفي هم دهانم درگير شده و روي لثه هام زگيل مشاهده ميشه،ميخوام بدونم هزينه ي درمانم چقدر ميشه
  • مينا ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    95 16
    اطلاعاتتون عالي بود،من خودم يکي ازمبتلايان اين ويروس هستم و ويروس hpv رواز همسرم گرفتم،وخيلي هم نگرانم،از جراحي ميترسم،ازطرفي هم دهانم درگير شده و روي لثه هام زگيل مشاهده ميشه،ميخوام بدونم هزينه ي درمانم چقدر ميشه
    • رامین ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
      0 0
      دوستان سلام من گیج شدم روی آلتم چندتاخال زده که اصلآشبیه زگیلهای توعکس نیست واقعآدرمان داره بخدادارم روانی میشم
  • بهار ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    84 14
    سلام میخواستم از آقایون بپرسم که زگیل های تناسلیتون شبیه زیگیل های سایر بدنتون هستن... آخه همسرم گوشت اضافه رو آلت درآورده ولی زگیل که یه شکل دیگه ست... لطفا راهنماییم کنید.... اونم باید فریز شه؟؟
    • مهدی ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
      20 2
      باسلام زگیل تناسلی مردمثل جوش چرکی وزایده مانندهست... متاسفانه هیچکجااطلاع رسانی نمیکنند درصورتی که خیلی شیوع پیداکرده من خودم داشتم بابیش ازده بار کرایوکردن خوب شدم.پیشنهادمیکنم به دکترجراحی عمومی مراجعه کنید دکترپوست هیچکاری واستون انجام نمیده اگرحادهست دکترجراح اگرنه که بریدکرایوانجامم بدید مدتشم هردوهفته یکبار
    • سهیل ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      7 6
      سلام. حتما بهش بگو بره دکتر چون منم همینطور بودم و توسط برخورد یه شی آلتم زخم شد و بعد از مدتی مثل گوشت اضافه همونجا زد و منم با نخ و روش های قدیمی برش داشتم ولی نگو که زگیل بود و خانمم هم دچارش شد.
    • فرشید ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
      4 5
      زگیل در ابتدا خیلی کوچک و ضعیف میباشد که به مرور زمان بزرگ شده و در نهایت مثل گوشت اضافه بزرگ به صورت گل کلم در میاد
  • sh ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    سلام من مدت هشت ماه مبتلا شدم به دکتر مراجه کردم بهم محلول پدوفیلین داد استفاده کردم بیشتر زگیل ازبین رفتن فقط یکی دوتاش موند که این دارو روش اثر نداره پارسا بنطرت با سرکه سیب بر طرف میشه اگه بخام فریز کنم هزینه ش چند میشه لطفا جواب بدهد ممنون
    • هیا ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      77 9
      سلام .من خیلی از این بیماری رنج میبرم .خواهشا هزینه فریز و نحوه درمان رو به اینجانب بگویید
    • محبوب ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
      18 5
      هزینه زیادی نداره من الان یه هفته هست که متوجه شدم و یه بار فریز کردم اگه‌تازه باشند قیمتش ارزون تر در میاد نهایت هر جلسه هشتاد تومن میشه
  • شاهین ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    وزارت بهداشت و پزشکان صد در صد مقصرند ، چرا اطلاع رسانی نکردند و نمی کنند ؟ مثله ایدز و سوزاک و ...، موضوع به این مهمی بیشتر جوانها حتی اسمش هم نشنیدند. از سال 2006 واکسنش در ایران هست چرا آگاهی عمومی داده نشد؟ متوجه تبعات منفی جسمی و روحی که برای جوانها میشه هستید ؟ در حالیکه در بسیاری از کشورها واکسنش در نوجوونی اجباریه
  • ابراهیم ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    87 5
    سلام دوستان من مبتلا بهداین بیماریم اما تا الانونمیدونستم بیماریم چیه لطفا تو فیسبوک یا یک شبکه اجتماعی دیگه یک گروه تشکیل بدین تادهمدیگرو از اخرین پیشرفتای پزشکی تو این زمینه اگاه کنیم
  • فرزین ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    78 18
    سلام من یه زخم روی التم است که هم میسوزه و هم از روش یه مقداری اب میاد که سفیده ولی کمه سه جا هم زده لطفا کمکم کنید میترسم من هنوز15سالمه تو رو خدا کمکم کنید.
  • پریسا ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    سلام خسته نباشید من 20سالمه من رابطه ها ی جنسیم با کاندوم بوده اما در ناحیه دهانه واژن ام یه چیزی شبیه به زگیل دیده ام که خیلی نگرانم کرده آیا هر زیگیلی زیگلیل تناسلی است ممکنه چیز مهمی نباشه؟یا چیز دیگه ای باشه اگر تازمانی که دکتر نرفته ام درمان نکردم رابطه جنسی داشته باشم احتمال داره از این زیگیل به جای دیگه آلتم هم منتقل شه زیاد بشن؟؟؟
  • omid ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    94 13
    سلام.من چند سالی هست یک ضایعه گوشتی حدود1میلیمتر برنگ سیاه روی بدنه التم قسمت پایینش زده.اصلا نمیدونستم همچین بیماری هست .ایا من زیگیل تناسلی دارم؟تورا خدا کمک کنید دارم دیونه میشم .میخام زن بگیرم.
  • مریم ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    38 8
    سلام به نظر من این زگیل های تناسلی به خاطر این زیاد شده که خیلی از خانمها برای اپیلاسیون ناحیه تناسلی به ارایشگاههایی میرن که نظافتو رعایت نمیکنن چه کاریه اخه موادی که برای یکی دیگه استفاده کردن برای شما هم استفاده میکنن کاملا طبیعیه که این جور مریضیها بین همه شیوع پیدا کنه. برای نظافت ناحیه تناسلی از نوره یا همون واجبی استفاده کنید که بسیار مفیده و عفونت و باکتریهارو از بین میبره و در روایات بسیار تاکید شده
    • سارا ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
      24 15
      واجبی هم مشکلات خودش رو داره. من خودم امتحان کردم دونه های ریز روی پوستم زد. خیلی هم زود موها رشد کردن
  • R.G ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    29 9
    من عکس هارو دیدم روی آلت تناسلی منم چندتا از ایناهست من تا الان نمی دونستم اینا چیه لطفا اگه راه حل های دیگه ای هم دارین بگین ممنون
    • ابراهیم ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
      48 15
      من دارم زیر نظر یه متخصص طب سنتی درمان میکنم و بهم تضمین داده خوب میشم اگه واقعا خوب شدم شمادهم راهنمایی میکنم
  • فهیمه ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    بچه ها من از سرکه سیب استفاده کردم سه روزه خوب شد قبلش چندتا چسب آجیکورم استفاده کردم دارم از ذوق همه جا میگم
    • سعید ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
      37 10
      خدا وکیلی استفاده کردی و ج گرفتی؟ والا ما هر جا سرچ میکنیم میگن درمان دائمی نداره
  • ن.... ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    91 9
    من حدود سه ماهه که زگیل دارم اولش چون ریز بود و درد و خارش نداشت خیلی اهمیت ندادم فکر نمیکردم زگیل باشه تا اینکه الان بیشتر شده ودکتر گفت زگیلهو بلید فریز بشه.تست پاپسمیرم گرفته جوابشو نگرفتم هنوز....تو رو خدا سرکه سیب خطرناک نیست...مت یه ساله ازدواج کردم و تصمیم داشتم چند ماه دیگه برا بارداری اقدام کنم دکتر کفته فعلا نمیتونم تا کی باید باردار نشم.لطفا راهنماییم کنید
  • هستب ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    52 16
    سلام من یه دختر 20ساله مجردم که به این بیماری گرفتار شدم خوشبختانه از طریق اینترنت متوجه شدم و سریع خودمو به دکتر نشون دادم و اونم گفت باید عمل بشی اما بعد عمل احتمال برگشتش بعد 6ماه هست و اینکه نباید رابطه جنسی با افراد متعدد برقرار کنم و همچنین شریک جنسی منم نباید اینجوری باشه وگرنه دچار سرطان میشم
    • غ ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
      40 6
      سلام من 20سالمه و مجردم.منم حدودا یکی دوماهه که زگیل در اوردم.. متاسفانه این ماه خیلی زیاد شده.به پزشک مراجعه کردم گفت هر چه سریع تر باید فریز بشه.الان تقریبا رو به بهبود هستش.پزشکم گفت تا یه هفته این زگیلا میفتن.اما خیلی میترسم بعد ازین که خوب شدم دوباره رشد کنه
  • vahid ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    93 13
    درمان زگیل چجوریه؟توروخدا بهم بگین میخوام ازدواج کنم ولی نمیتونم..خواهش میکنم درمان کم خرجشو بگین توروخدا..من پول زیادی ندارم..التماس میکنم توروخدا
    • حمید ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
      64 10
      فقط فقط برید پیش دکتر هومیوپاتی دربارش تو اینترنت بخونید سیستم ایمنی بدنتونو میبره بالا خوبتون میکنه
  • علی ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    96 6
    دوستان اگه کسی هست که کاملا خوب شده خواهشا اسم متخصصی که پیشش میرفته رو بگه. ممنونم
  • مهسا مبصری ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    24 88
    دوستانی که آلوده به زگیل تناسلی هستند نوعی ویروس اچ پی وی میباشد که در بعضی از موارد دست کمی از ایدز ندارد حتما به دکتر متخصص مراجعه کنید به هیچ عنوان به روش خانگی برای رفع آن اقدام نکنید که با این کار به تکثیر شدن زگیلها کمک میکنید و حتی در خانومها ممکن است سرطان رحم بوجود بیاورد
    • افتخاری ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
      113 7
      بی خودی مردم را نگران نکنید ، شما پزشکید ؟؟ اصلا در حد ایدز و هپاتیت نیست ، بعد از بر طرف کردن علائم زندگیتون رو بکنید بدون هیچ عارضه ای . سیستم ایمنی هم قوی باشد میتونه ویروس را کاملا از بین ببره. نوع سرطان زا هم خیلی نادره فقط واکسن گارداسیل را بزنید و از شریک جنسی هم بخواهید اینکار رو انجام بده
  • مهدي ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    بچه ها فراموش نكنيد اين ويروس بيش از ٤٠ مدل مختلف داره و ممكنه درمانهاي بسيار متفاوتي باشه زياد از تست همه روش ها استقبال نكنيد.
  • ساغر ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    43 6
    من از طریق اپیلاسیون مبتلا شدم کمکم کنید الان سه ماهه چندین دکتر زنان رفتم هر کدوم ی درمانی توسط پماد و محلول و قرص انجام دادن ولی بهتر نشد حتی بیشتر شده خیلی نگرانم منو راهنمایی کنید خواهش میکنم
    • آيسان ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
      19 5
      سلام به دكتر پوست م مو مراجعه كن زيگيل ها رو فريز ميكنن
  • رها ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    تروخداااا هرکی جواب گرفته، منم راهنمایی کنه من بوشهریم میخام خودمو بکشم چن جلسه شیراز فریز کردم اما از شدت درد میخاستم بمیرم تازه اونقدر زخم و داغون شدم که پشیمون شدم. التماستون میکنم. کمکم کنید. ثواب داره
    • محمدمعین ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
      32 4
      باید با نمونه برداری و آزمایش نوعش مشخص بشه.خودم با پودوفیلین مورد معالجه قرار گرفتم.دکترا هم نظرات مختلفی دارن.بعضیاشون میگن که لیزر و کوتر بهترین روشه درمانه و بعضیاشونم میگن لیزر با سوزوندنش زگیل رو بیشتر پخش میکنه. در کل بگم که نوع ۱۶ و ۱۸ زگیل تناسلی خطرناک هستن اما اصولا بیشتر آدما از نوع رایجش که نوع ۶ هست رو میگیرن. من خودمم مبتلا به توع ۶ هستم
    • درمانگر ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
      0 0
      سلام رها جان اصلا نگران نباش دروهله اول محلول پدوفیلین از داروخانه تهیه کنید انشالله سریعا جوابمیدهد از همه مهمتر سیستم ایمنی بدن باید بسیار تقویت بشه تا مجددا عود نکنه و از استرس مسایلی که باعث ضعف روح ورانتون میشه خودداری بفرمایید باز هم اگه سوالی بود در خدمتم
  • مرمر ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    62 17
    من مبتلا بودم حدودا نه ماه، از روش فریز چندبار استفاده کردم به همراه قرص جواب نداد، دکترم رو عوض کردم با استفاده از لیزر اونارو ازبین برد و واکسنش رو هم تجویز کردت و گفتن در درمان هم موثره، من الان هشت ماهه خوب شدم
    • zz ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
      76 15
      من الان حدود یک ماهه فهمیدم که از طریق اپیلاسیون مبتلا شدم. فعلا دو جلسه فریز کردم و دکتر گفته کافی نیست. میشه اسم دکترتون رو بدونم؟ در ضمن دکترم گفته ویروسش برای همیشه تو بدنم میمونه و برای همیشه ناقل هستم. دکتر شما هم همین نظرو داشت؟
  • مبارز ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    4 سال باهاش مبارزه کردم. اطلاعاتم کامله. و میدونم چیکار کنید و پول دکتر ندین. همین جا پیام بدین
    • ابراهیم ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
      49 9
      خب بگو چکار باید کنیم؟
    • مجتبی ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
      0 0
      خواهش میکنم بگو چکار کنم
    • مریم ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
      0 0
      سلام چند وقته زیر لبم داخل دهانم متوجه دونه های ریزی شدم ایا زگیل تناسلی هست کسی میتونه راهنماییم کنه ?
    • z ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
      22 9
      راه حل بدین لطفا
    • رز ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
      39 13
      سلام لطفا بگین چیکار کردین, من واقعا خسته شدم, خیلی نگرانم, من زگیلم نوع ۶
    • رز ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
      65 14
      سلام لطفا بگین چیکار کردین, من واقعا خسته شدم, خیلی نگرانم, من زگیلم نوع ۶
    • xan ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
      18 11
      خوب ميشه كمك كنيد؟
    • سارا ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
      82 16
      سلام مبارز خداروشکر خوب شدی من زگیل تناسلی از شوهرم گرفتم ولی آون چیزی رو بدنش نیست و مسخره میکنم. میترسم تو دهانم یا جاهلی دیه هم داشته باشم تورو جان عزیز بگویم چطور خوب شدی من از امروز داروی کلرو استیک اسید را مصرف میکنم از شدت درد بدنم بی حس میشه تا چند ساعت از خدا میخام هیچکس رو مریض نکنه و همه شفا بده
    • محمد ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
      51 12
      سلام لطفا بگید چیکارکردید که خوب شدید به منم یاد بدیذ,روحیممو از دست دادم
    • سوزا ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
      36 15
      سلام اگر در ناحیه ی سرویکس هم ضایعه ای وجود داشته باشه قابل درمان هست یا خیر
    • دل مرده ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
      59 16
      سلام من تازه متوجه این مصیبت شدم . چیکار کنم ؟ جندتا زگیل در ناحیه آلتم دراومده :-( :-(
    • سعید ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
      97 14
      سلام میشه لطفا راهنماییم کنید
    • علی ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
      14 4
      تروخدا کمک کنین
  • نامزد ابوالفضل ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    1 0
    سلام دوستان همدردم ، میخوام از ابتدای بیماریم تا الان که حس میکنم مداوا شدم کامل براتون بگم تا اگه خدا کمک کنه شده یه نفر دیگه هم همپای من مداوا بشه.... من ۲۶،۲۷ سالمه از نامزدم این بیماری رو گرفتم اول به صورت دو تا جوش بود که برام خیلی مهم نبود ، تا اینکه نامزدیم بهم خورد و برای معاینه ی پرده بکارتم واسه اولین بار رفتم دکتر زنان ، که الحمدالله سالم بود ولی اونروز فهمیدم اون جوشا زگیل تناسلیه ، خلاصه دکتر بهم یه الکل ساختنی داد که روزی یکبار با گوش پاک کن به زگیلها بزنم به شرطی که قبلش دور زگیل رو با ویتامین آ-د چرب کرده باشم وجشتناک سوزنده بود ، من این کارو یه ماه انجام دادم سه روزه زگیلا غیب میشدن و زخم جاشون میومد تا میخواستم با ویتامین آ-د و وازلین و بتادین زخمارو التیام بدم جای دیگه سر باز میشدن ، از نظر روحی و جسمی کاملأ افسرده شده بودم.... از ترس سرطان و درد شبا خواب نداشتم ، تا رفتم یه دکتر زنان دیگه ، اینجا شروع کردم به زدن واکسن سه نوبته ی ۰ ، ۲ ، ۶ ماهه ی گارداسیل که لااقل جلوگیری کنه از نوع بدخیمش و سرطان ، بعد تحت عمل کرایوتراپی قرار گرفتم ، عمل کرایوتراپی یه عمل سرپایی و بدون بیهوشیه ولی به خاطر اینکه میخواستن از یکی از زگیلها نمونه برداری کنن و ببینن نوع چنده و نیاز به بخیه داشت ، منو بیهوش کردن بعد خارج شدن از اتاق عمل از زگیلها چندتا جوش ریز سیاه باقی مونده بود که بعد چند روز محو شد ، البته بعد یک هفته که خوب تو آینه نگاه کردم دیدم بعله بازم در اومده ، رفتم دکتر و با اعتراض که چرا.... گفت بیماریت ریشه کن نمیشه تا آخر عمر باهاته هر کاری کنم عود میکنه ، چندتا قرص مولتی ویتامین برام نوشت و گفت خیلی باید خودت و سیستم ایمنی بدنتو قوی کنی تا بدنت بتونه باهاش مقابله کنه و از بین ببردش ، قرصها رو میخوردم و تغذیمم اکی شده بود ولی درد امونمو بریده بود خلاصه از همه جا رونده و مونده اومدم تو سایت ها و راجع به این بیماری مطالعه کردم تا به حرف پارسا رسیدم که گفته بود سرکه سیب بزنید منم از هول حلیم افتادم تو دیگ ، هر شب تو یه لگن پر از آب و سرکه سیب مینشستم یه کم سوزش داشت ، روز به روز زگیلا وحشتناکترو بزرگتر میشدن حتی بیشتر ، ولی یه احساسی بهم میگفت دارن خوب میشن نمیدونم چرا! پوست اون ناحیه کاملأ حساس و زخم شده بود ، واقعأ حال به هم زن شده بودم.... خلاصه باز دست از پا درازتر رفتم مطب دکترم و گفتم میخوام فریز کنم گفت بازم درمیاد و فایده نداره و..... من ولی گوش نکردم اونکه نمیفهمید من چه زجری میکشم بیشتر روحأ.... باز رفتم زیر دستش ، چندتا از زگیل درشتارو فریز کرد و گفت دیگه نمیکنم واسه امروز کافیه بدنت کشش نداره از من اصرار از اون انکار آخر با گریه اومدم خونه.... واسم یه پماد به اسم Aldera معرفی کرد که تو داروخانه سیزده آبان تهران پیداش کردم ۱۲تاش ۱۳۰ تومن شد گفت هربار با وازلین خودتو چرب کن یکی از این پمادارو رو یکی از زگیلات بذار ، ۶ ساعت بذار بمونه بعد برو بشور دو روز بعد یکی دیگه رو همینجوری.... من این کارو کردم دفعه اول واسه یدونش سه تا پماد مصرف شد تا رفت ولی کم کم جوری شده بود که یه دونشو به سه تاشون میمالیدم و کافی بود انگار ضعیف و مرده شده باشن ، در ضمن تو طول درمان من یه صابون آنتی باکتریال گلمر داشتم که اونو بعد هر بار دستشویی به خودم میزدم ، بعد دستشویی کامل خودمو خشک میکردم ، هر دو روز یه بار مخصوصأ بعد مدفوع با بتادین زگیلا و زخمارو ضدعفونی میکردم یا تو لگن بتادین مینشستم ، تو خونه ام کلأ بدون شرت بودم یا با این شرت نخیای مامان دوز ، از ژیلتم اصلأ استفاده نکردم و پشمالو..... بعد زدن پماد Aldera و محو شدن زگیلا ، تا الان که تقریبأ یه ماه میشه اثری از زگیلا ندیدم اما همچنان از ترس ، بهداشت و قرص های ویتامینم سر جاشن ، میوه و سبزیجاتم فراموش نمیشه و الان منتظر نوبت سوم واکسنم هستم..... خیلی مراقب خودتون باشین بیماریمون قابل درمانه اگه صبور باشیم و زود جا نزنیم "میتوووووونیمممممم".....
  • سمانه ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    58 13
    سلام من چن ماه پیش 5 تا زگیل دراوردم بعد خودبخود همشون رفتن فقط یدونه کوچولوش مونده چیکار کنم بنظرتون یعنی خطرناکه؟؟ اینم بگم رفتم پیش دکتر گف خطرناک نیس ولی من خیلی نگرانم
  • خسته ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    سلام من یک سال پ نیم پیش دچار زگیل شدم پ درمان کردم الان بعد این مدن دوتا زگیل کوچیک در اوردم. ..آیا تاآخر عمر باید درگیر باشم...اگه الان واکسنشو بزنم تاثیری داره 21سالمه
  • زیبا ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    75 12
    سلام.من یه ساله دچار این بیماریم.اول شوهرم دچار بود.خیلی داغونم.یعنی بهم خیانت کرده.زگیل هایی که من میزنم خیلی ریز و کم هستن با محلولی که ده هزار تومنی دکتر داده باراول میرن.دکترم گفت نگران نباش.گفت تو پانزده سال اخیر هیچکس در اثر زگیل سرطان نگرفته.تیپ بدخیمش کم پیداس.فقط تست پاپ اسمیر مرتب انجام بده.و هروز کپسول خارجی زینک پلاس میخورم..امیدوارم خدا بهمون کمک کنه.فقط سیستم ایمنی بدنتون قوی کنید.مراقب بچه ها هم باشید آلوده نشن.
    • amer ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
      سلام من یه روش طب سنتی رو آزمایش کردم وصدردصد نتیجه گرفتم اگه خواستین با ایمیل من تماس بگیربن .
    • amer ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
      سلام من یه روش طب سنتی رو آزمایش کردم وصدردصد نتیجه گرفتم اگه خواستین با ایمیل من تماس بگیربن .
    • ه ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
      53 11
      منم خیلی نگران بودم که مبادا دچار سرطان بشم فکرش خیلی داغونم کرده بود در مورد سرطان دهانه رحم مطالعه کردم و متوجه شدم که اگر آزمایشات پاپ اسمیر به طور مرتب انجام بدم و زیر نظر پزشک باشم حتی اگه به سرطان هم مبتلا بشم خیلی زودتر میتونم مراحل درمان طی کنم چون تقریبا 10 سال از زمان شروع سرطان تا وخیم شدنش طول میکشه بعدشم خودم با این حرف آروم کردم که همه آدما قراره بمیرن پس چه فرقی میکنه چطوری!!!!!
  • Amir ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    سلام به همگی من چندروز یک خال گوشتی کوچک روی آلت تناسلی خودم دیدم آیا خطرناک ممنون میشم یکی جوابم بد خیلی نگران شدم
  • ه ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    78 25
    من حدود یک و نیم سال قبل از طریق شوهرم به این بیماری مبتلا شدم دوره درمانم واقعا سخت و وحشتناک بود با اینکه زگیل ها خیلی ریز بودن و الان فکر میکنم بعد یک سال دوباره در اومده و باید پیش دکتر برم هر چه سریعتر کلی در مورد این بیماری تحقیق کردم در سال های اولیه احتمال رشد و برگشتش خیلی بیشتره ولی با گذشت زمان کمتر میشه، ماها تا آخر عمرمون ناقل این بیماری هستیم،همسر من قبل از ازدواج به این بیماری مبتلا شده بوده و درمانش انجام داده ولی هیچ وقت نمیبخشمش چون با یه واکسن ساده میتونست من از ابتلا نجات بده ولی کوتاهی کرده،این بیماری که باید مجرد ها با همسرشون در میون لذارن،خانم هایی که مبتلا میشن حتما باید با سزارین بچشون به دنیا بیارن چون اگه طبیعی به دنیا بیاد بچه هم آلوده میشه، سالانه تست پاپ اسمیر انجام بدن و حتما چند ماه یک بار برای چکاب به پزشک مراجعه کنن و در ضمن من جایی خوندم که تشخیص نوع این ویروس بالای 30 سال امکان داره، متاسفانه هزینه این آزمایش بیمه تقبل نمیکنه و حدود 700 آلی یک میلیون هزینه آزمایش تشخیص اینکه ویروس از انواع خطرناک هست یا نه.
  • آ ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    سلام،بچها منم یه زیگیل روی الت تناسلیم داشتم تقریبا یک سالی میشد اولش کوچیک بود ولی بعدا بزرگ شد،اهل دکتر رفتنم نیستم متاسفانه فقط دو بار دکتر پوست رفتم و بهم گفتن باید بسوزونی
  • امیر ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    1 0
    سلام دوستان.من4ساله ب این بیماری مبتلام هرکاری کردم ج نگرفتم نمیخوام ته دلتونو خالی کنم این ویروسه لعنتیو هرچقدر بهش فکر میکنی بیشتر میشه ترو خدا زیاد دست کاریش نکنین فکر کنین همچین چیزی رو بدنتون نیست امیدتون بخدا باشه اون کریمه من سر مایعات الکلی 5ماه بود که چشام نمیدید هر دکتری که بگید رفتم اما یشب واقعا ناامید شده بودم میخواستم لفت بدم از دنیا یاد حرف مادر بزرگم افتادم که رفتم نماز شب خوندم که فرداش چشام وا شد دوباره دنیارو دیدم ازه ته قلب از خدا بخواید.اون خودش شمارو افریده خودشم هوای هممنو داره.درکتون میکنم.ب امید روزی که هممون خوب شیم
  • ناشناس ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    1 1
    سلام، یه سوال داشتم،،، اگر کسی به این ویروس مبتلا بشه یعنی همسرش بهش خیانت کرده؟؟؟؟یا راههای ديگه هم انتقال پیدا میکنه؟؟؟ممنون ميشم جواب بدین
  • علی ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    سلام دوستان من تازه مبتلا شدم و خیلی واسه خودم متاسفم تو رو به هر کی که میپرستید رابطه خارج از حانواده نداشته باشید این ویروس هم از 3 ماه تا 18 ماه با توجه به سیستم دفاعی بدن از بین میره زیاد نگران نباشید فقط الان رو از بین بردن زگیل تمرکز کنید
  • m ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
    0 0
    همسرم 2ماه که زگیل زده و من هنوز نشانه ایی ندارم یعنی من هم دارم و اینکه واقعا هیچ وقت خوب نمیشه؟؟
  • سمیرا ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    0 0
    سلام من الان۲ماه دچارزگیل شدیم و سریعا لیزر کردم و همسرمم فریز کرد وخداروشکر دیگه برنگشته حالا تا چه مدت نباید نزذیکی داشته باشیم و از زمان فریز همسرم چه مدت باید بگذرد
  • حسین ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    38 0
    دوستان همه میگن واکسن بزنید به شریک جنسی ک دچارش نشده لطفا بگین اسم واکسن چییه و چقد ما مردم بدبخت بیچاره ایم ک هیچ اطلاع رسانی نمیکنن وزرات بهداشت
    • محمد ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
      15 3
      سلام اسم واکسن گارداسیل ک داروخانه ۱۳ابان داره قیمتش۳۰۰هزارتومن
  • بهار ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۹
    0 0
    عالی بود این مطلب حرف نداشت
  • مجتبی ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    63 10
    سلام بعد از درمان زگیل تناسلی ترشح سفید داره برای چی هست؟ مضر هست یا خیر؟درد بعد از درمان چطور آرام میشود