سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 102355
سلامت نیوز : یافته‌های تازه نشان می دهند، نوشیدن روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی احتمال ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ دانشمندان معتقدند، ماده شیمیایی لیپوکن - عامل قرمز رنگ شدن گوجه فرنگی - احتمال ابتلا به سرطان سینه و پروستات را به شدت کاهش می دهد.

محققان دانشگاه آکسفورد اعلام کردند، زنانی که روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی می نوشند بسیار کمتر از افرادی که چنین نمی کنند در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارند.

سرطان سینه که شایع ترین سرطان در بریتانیا است عامل مرگ بیش از هزار زن در ماه است.

دکتر تاکاشی بات، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه آکسفورد گفت:«یافته های ما نشان می دهد، مصرف کوتاه مدت گوجه فرنگی نیز مزایای بسیار زیادی دارد و از بروز بیماری های گوناگون پیشگیری می کند.»

پژوهشگران، میزان هورمون های 70 زن 55 ساله چاقی که یکی از اعضاء خانواده شان به سرطان سینه مبتلا شده بود را پیش و پس از مصرف گوجه فرنگی اندازه گیری کردند.

آنها پی بردند، لیکوپن موجود در گوجه فرنگی میزان هورمون آدیپونکتین را که سبب افزایش چربی های بدن و احتمال ابتلا به سرطان سینه می شود را تا 9 درصد کاهش می دهد.

دکتر آدانا لیانوس، پژوهشگر ارشد سرطان دانشگاه آکسفورد گفت:«یافته های این مطالعه اهمیت تناسب اندام و پیروی کردن از رژیم غذایی سرشار از گوجه فرنگی را اثبات کرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha