یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹
سلامت نیوز : فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: در بسیاری از موارد بی‌توجهی، لجبازی، نافرمانی، ‌مقابله‌جویی و عصبانیت کودک و دیگر حالت‌های رفتاری و هیجانی کودک متناسب با سن و سطح تکاملی‌اش است.

غزال زاهد در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به پرسش یکی از شهروندان در بخش مشاور سلامت خبرگزاری فارس در مورد لجبازی و مشکلات رفتاری  کودکان، اظهار داشت: کم بودن دانسته‌های والدین در مورد روش‌های تربیت فرزند و آشنا نبودن با مراحل تکاملی کودک و اعمال رفتار نامتناسب با سن و مرحله تکاملی کودک به  شکایت‌های مادران منجر می‌شود.

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: والدین اکثراً از رفتار و حالات هیجانی کودک خود شکایت دارند و عنوان می‌کنند که کودک، بی‌توجه، لجباز، نافرمان،‌مقابله‌جو و عصبانی است؛ همچنین از مسائل تغذیه‌ای کودک شکایت دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: بعد از مراجعه والدین به روانپزشکان، وقتی ما با کودک صحبت می‌کنیم، متوجه می‌شویم که حالت‌های رفتاری و هیجانی کودک متناسب با سن  و سطح تکاملی‌اش است و مادر یا پدر به علت ناآگاهی و بی‌اطلاعی از این مقتضیات، نگران شده و با کودک برخورد می‌کنند و در نهایت به ما مراجعه می‌کنند.

زاهد ادامه داد:‌ باید در یک کلام ساده به خانواده‌ها گفت:، پدر و مادر عزیز! بعضی از رفتارهای هیجانی کودک مربوط به سن اوست و شما باید دانسته‌هایتان را زیاد کنید و بدانید که یک کودک دوساله لجبازی می‌کند یا کودک 3 ساله با توضیحات شما قانع نمی‌شود.

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان افزود: پدر و مادران باید طی آموزش‌هایی با مراحل تکاملی کودک آشنا شوند و بدانند کودک را در هر مرحله چطور باید تربیت کنند.

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان تصریح کرد: والدین توجه داشته باشند، دستور، تشویق و تنبیه در هر سن و در هر مرحله از رشد جسمی و عقلی کودک متفاوت است و باید با توجه به این رده سنی رفتار مناسب را اعمال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha