سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10258

وزیر بهداشت، از تولید و ورود دو داروی پرتو درمانی برای نخستین بار به بازار دارویی کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر کامران باقری لنکرانی امروز در حاشیه مراسم اهدای نشان ایمنی سلامت، به خبرنگاران گفت: این دو دارو که عمدتا در درمان سرطان‌ها به کار می‌رود از شهریور ماه وارد کشور شده و تا پایان سال 87 به بازار عرضه می‌ شود.

وی افزود: سال گذشته با تلاش متخصصان در سازمان انرژی اتمی عمده پرتوداروهای تشخیصی با استفاده از انرژی هسته ‌ای تولید شده ‌اند و در حال کسب آمادگی بیشتر برای صادرات این فرآورده‌ ها به کشورهای خارجی هستیم.

لنکرانی با بیان اینکه استفاده از انرژی هسته ‌ای برای تولید داروهای درمانی با پیچیدگی ‌های بیشتری مواجه است به وجود این فناوری در کشورهای کمی در دنیا اشاره و اظهار امیدواری کرد تا با توجه به پیشرفت ‌های صورت گرفته در زمینه انرژی هسته ‌ای بزودی این قبیل محصولات نیز در کشور به تولید برسد.

وزیر بهداشت از دیگر موارد کاربرد انرژی هسته ‌ای را در پزشکی، تولید لیزر و همچنین استفاده از این فناوری در صنایع غذایی نام برد و گفت: در این دو زمینه در حال حاضر فعالیت ‌های مثبتی در کشور انجام می ‌شود.

لنکرانی در ادامه با ابراز ناخرسندی از اینکه شرکت‌ های تولید کننده نوشابه ‌های گازدار در سال گذشته تنها یک درصد عوارض تعیین شده را پرداخت کردند، اظهارداشت: هدف از اجرای این طرح بیش از کسب درآمد، ایجاد فرهنگ استفاده کمتر از این قبیل نوشابه ‌ها بود که به نظر می ‌رسد در این زمینه موفق بوده ‌ایم.

وی همچنین با اعلام اینکه میزان اسید چرب ترانس روغن‌های جامد تا پایان سال 86 به 10 درصد کاهش یافت از افزایش خلوص نمک طعام تا بیش از 92 درصد خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا در آینده‌ بتوان میزان اسید چرب ترانس روغن‌های جامد را به 5 درصد کاهش دهیم.

وزیر بهداشت از جمع آوری و برخورد با بسیاری از کارخانه‌ های تولید مواد غذایی بی کیفیت و غیرمجاز در سال گذشته خبر داد و گفت: در این زمینه نظارت‌ های وزارت بهداشت در سه بعد نحوه تاسیس کارخانه، روند تولید محصول و پایش محیطی صورت می‌ گیرد.

لنکرانی به اجرای دو ساله پایش محیطی محصولات غذایی اشاره کرد و افزود: در این روش محصولات پس از عرضه به بازار جمع آوری شده و دوباره مورد بررسی قرار می ‌گیرد که این امر موجب جمع آوری محصولات نامرغوب و یا رفع اشکال این فرآورده‌ ها می ‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha