سلامت نیوز : معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های قوی پژوهش و نظام ارزشیابی مناسب تاکید کرد و گفت: مسئله کپی‌برداری در تحقیقات پزشکی دوره‌ای گذراست و باید با خلق ایده‌های جدید از این مرحله عبور کنیم.

رضا ملک‌زاده در گفت‌وگو با فارس، در مورد کپی‌برداری از پایان‌نامه‌های پزشکی و فروش آن در میادین شهر، گفت: مسئله کپی‌برداری و نبود منابع رسمی دوره‌ای گذرا در تحقیقات پزشکی است و به نوعی از موضوعات حاشیه‌ای بوده و نباید تمام انرژی را صرف آن کند.

وی ادامه داد: باید زیرساخت‌های قوی را در حوزه پژوهش ایجاد کنیم، محققان این عرصه را تربیت کنیم تا به تدریج از این مرحله عبور کنیم.

ملک زاده با تأکید بر ایجاد نظام ارزشیابی مناسب در حوزه تحقیقات گفت: اگر به دانش و علم اهمیت دهیم و آن را بر اساس شواهد علمی باور کنیم، این دانش به خلق ایده‌های جدید منجر می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه وضعیت تولید مقالات پزشکی در کشور چقدر با انتظارات پیش بینی‌شده فاصله دارد، گفت: با توجه به میزان بودجه و امکاناتی که داریم از نظر تعداد مقالات وضعیتمان خوب است.

ملک‌زاده افزود: اما باید بتوانیم دانشی را تولید کنیم که با ارزش‌تر باشد و به بهبود شاخص‌های سلامت کمک کند و علمی شود تا به فناوری تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha