یک روانپزشک عنوان کرد:  درد و نگرانی شایع‌ترین دلیل اختلالات خواب

سلامت نیوز: یک روانپزشک گفت: درد و نگرانی شایع‌ترین اختلالی است که می‌تواند باعث بروز اختلالات در خواب مناسب شود.

دکتر علیرضا کافکیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: یکی از مسائل عمده که باعث اختلال در خواب می‌شود مسئله درد با زمینه بیماری‌های جسمانی است.

وی با بیان اینکه کنترل درد در کیفیت خواب تاثیر زیادی دارد، عنوان کرد: درد یک فاکتور مستقل در بروز اختلالات خواب است که شروع و تداوم خواب را دچار مشکل می‌کنند. این مسئله در بیمارانی که بستری می‌شوند بسیار زیاد است چرا که کنترل درد به خوبی برای آنان انجام نمی‌شود.

کافکیان ادامه داد: درد و اختلالات خواب هر دو یکی از علائم طبی بیماری زمینه‌ای است به طوری که اگر بیماری دچار شکستگی شده باشد و یا زخمی داشته باشد، درد حاصل از آن باعث اختلالاتی چون بی‌خوابی و بدخوابی می‌شود.

این روانپزشک با بیان اینکه خواب مناسب و کافی باعث ارتقای سلامت می‌شود، افزود: اختلالات خواب نیز می‌تواند به مرور زمان باعث بروز بیماری و یا تشدید بیماری جسمی شود و سیر درمان آن را پیچیده‌تر کند.

کافکیان در ادامه اظهار کرد: گاهی درد به عنوان یک بیماری مستقل شناخته می‌شود که خود آن زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی، خانوادگی و روانشناسی است که باعث بروز اختلافات می‌شود که این مشکلات ثانویه درد و خواب است.

وی با بیان اینکه درد و نگرانی شایع‌ترین مشکلی است که باعث بروز اختلال در خواب می‌شود، عنوان کرد: درد زمینه تاثیرعاطفی اختلالات خواب را به وجود می‌آورد و باعث پیچیده‌تر شدن روند درمان بیماری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha