آئین نامه ظرفیت مازاد پذیرش دانشجوی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) و دستیاری رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت، داروسازی و دندانپزشکی تدوین شد.

 این آئین نامه جهت ارتقاء سطح علمی مربیان، کارشناسان ارشد، دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تدوین شده است.

افرادی می توانند از تسهیلات این آئین نامه استفاده کنند که در استخدام رسمی یا پیمانی وزارت بهداشت، دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی و مراکز آموزشی و تحقیقاتی وابسته به وزارت بهداشت، دانشگاههای علوم پزشکی بقیة الله، ارتش، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه شاهد باشند.

این افراد باید در زمان ثبت نام در آزمون ورودی حداقل دارای پنج سال سابقه خدمت بر اساس آخرین مدرک تحصیلی باشند. سوابق خدمات قانونی و خدمات مورد تعهد قابل محاسبه نیست.

دریافت نامه رسمی از دانشگاهها و مراکزی که افراد در آن حضور دارند برای برخورداری از سهمیه مازاد در قبال پرداخت شهریه و سایر هزینه های مربوطه و کسب حداقل 80 درصد نمره نهایی آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه رسمی آزاد از جمله شرایط متقاضیان استفاده از این سهمیه است.

ظرفیت پذیرش در این دوره ها مازاد بر ظرفیت های رسمی سالانه پذیرش دانشجو در دانشگاههای علوم پزشکی است و پذیرش بنا به پیشنهاد دانشگاه پذیرنده دانشجو و تأیید کمیته های تعیین ظرفیت و دبیرخانه مربوطه حداکثر تا سقف 100 درصد کل ظرفیت رسمی پذیرش سالانه هر رشته است.

از متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه مازاد مطابق سایر سهمیه ها به صورت دو برابر ظرفیت مصاحبه به عمل می آید و ملاک انتخاب فرد اولویت امتیازی است که در آزمون کتبی و مصاحبه کسب کرده اند، خواهد بود. در رشته های دکتری تخصصی و دستیاری داروسازی میزان محاسبه، 80 درصد آزمون کتبی و 20 درصد آزمون شفاهی در نظر گرفته شده است.

واجدین شرایط استفاده از سهمیه مازاد ابتدا در سهمیه رسمی آزاد، سپس در سهمیه رسمی مربیان و کارشناسان ارشد مورد سنجش قرار می گیرند و در صورت قبولی جزو پذیرفته شدگان سهمیه های فوق محسوب می شوند.

پذیرش مازاد در برابر پرداخت شهریه و سایر هزینه های مربوطه توسط محل خدمت داوطلب، خود داوطلب، و یا هر دو، به دانشگاه مجری دوره دکتری تخصصی (Ph.D) از طریق انعقاد قرارداد صورت می پذیرد.

سایر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجوی ظرفیت مازاد دوره دکتری تخصصی مطابق با سایر شرایط و آئین نامه های مربوطه است و یک نسخه از قرارداد تنظیمی باید در اختیار معاونت آموزشی وزارت بهداشت قرار گیرد. این آئین نامه به تصویب شورای معین شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha