نتایج یك تحقیق جامع در آمریكا ثابت كرد كه بین مصرف الكل و ابتلا به سرطان سینه در زنان رابطه مستقیم وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این پژوهش جدید نشان داده است كه مصرف نوشیدنی‌های الكلی باعث افزایش خطر ابتلا به شایع‌ترین نوع سرطان سینه در میان زنان بعد از یائسگی می‌شود.

به گفته دانشمندان انستیتو ملی سرطان در این پروژه تحقیقاتی؛ یكی از مطالعات گسترده روی بیش از 184 هزار زن نشان داد كه مصرف نوشیدنی‌های الكلی خطر ابتلا به سرطان سینه را بویژه در زنان مسن‌تر افزایش می‌دهد.

این تحقیق نشان داد: زنانی كه یك یا دو نوشیدنی الكلی كوچك در روز را می‌نوشند 32 درصد بیشتر به تومورهای حساس به هورمون مبتلا می‌شوند.

همچنین مصرف سه نوبت یا بیشتر الكل در روز این احتمال را تا 51 درصد افزایش می‌دهد.

به گفته متخصصان؛ سرطان سینه در اثر رشد نابهنجار سلول‌های این عضو از بدن بروز می‌كند.

سرطان به بافت طبیعی سینه وارد می شود و درعین حال توانایی گسترش یافتن به سایر نقاط بدن را نیز دارد.

سرطان سینه به دلیل عدم عملکرد صحیح ژنها ایجاد می‌شود و تنها 10 تا 15 درصد موارد ابتلا به سرطان‌ها مادرزادی و وراثتی هستند و 90 درصد دیگر به افزایش سن و نحوه زندگی افراد بستگی دارند.

سرطان سینه یكی از شایع‌ترین انواع سرطان در بین زنان محسوب می‌شود. در بافت سینه انواع غدد مترشحه وجود دارد و مانند سایر سلول‌های بدن، سینه نیز به طور متناوب رشد كرده و زمانی را نیز به استراحت می‌پردازد. دوره رشد و استراحت توسط ژنهایی که در مغز قرار گرفته‌اند کنترل و اداره می‌شـود.

هنگامی که ژنها دارای عملکرد مناسبی باشند، به خوبی توانایی کنترل رشد سلولها را دارند اما زمانی که در عملکرد آنها نوعی ناهنجاری و یا بی قاعدگی بروز کند، تسلط خود را بر روی رشد سلول‌ها از دست می‌دهند و این شرایطی است كه احتمال بروز سرطان در این عضو افزایش پیدا می‌كند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha