تعیین تکلیف 9 قلم داروی ناباروری تا هفته آینده/ 10 تا 15 درصد زوجهای جوان نابارورند
سلامت نیوز : رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان از تعیین تکلیف پوشش بیمه ای 9 قلم داروی درمان ناباروری تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر انوشیروان محسنی بندپی صبح چهارشنبه در حاشیه دومین کنگره ملی آموزش به بیمار که در بیمارستان امام(ره) برگزار شد، درباره سرانجام ادغام سازمانهای بیمه‌گر، گفت: بر اساس بند "ب" ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه، باید صندوق‌های بیمه ادغام و یکپارچه شوند. این موضوع در پنجاهمین جلسه شورای عالی بیمه مطرح و برای آن چهار محور کاری مشخص شد.

وی در توضیح این چهار محور کاری در جهت ادغام سازمانهای بیمه‌گر، اظهارداشت: بخش اول این موضوع، جمع‌آوری اطلاعات آماری جامعه است. در بخش دوم؛ یکسان‌سازی رسیدگی به اسناد پزشکی، در بخش سوم نیز خرید راهبردی و استراتژیک خدمات عنوان می‌شود و نهایتا نیز می‌توان بحث یکپارچگی صندوق‌های بیمه‌ای را به لحاظ تکلیف قانونی و همچنین توصیه سازمان جهانی بهداشت، اجرایی کنیم.

محسنی بندپی افزود: در حال حاضر مشغول جمع‌آوری اطلاعات بیمه‌شدگان در سطح کشور هستیم، بدین منظور در این زمینه تا پایان دی ماه فرصت داده شده تا اطلاعات جمع‌آوری شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره تعرفه‌های پزشکی سال 93، گفت: صحبتهای اولیه در این زمینه صورت گرفته اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده است. تلاش داریم قبل از پایان سال تعرفه‌های 93 را مصوب و نهایی کنیم.

محسنی بندپی همچنین درباره بیمه داروهای ناباروری، اظهارداشت: بیمه ناباروری بار مالی زیادی به همراه دارد. حدود 10 تا 15 درصد زوجهای جوان کشور از این مشکل رنج می‌برند. ما معتقدیم که ناباروری، بیماری است، نه یک درمان لوکس، اما باید به مرور زمان پروتکلهای بالینی این امر طراحی شده و با مراکز درمانی مختلف وارد مذاکره شویم.

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان افزود: 40 درصد از این 10 تا 15 درصد زوجهای نابارور نیازمند تزریق هورمون هستند که بار مالی زیادی به دنبال دارد این موضوع حدود 750 تا 1000 میلیارد تومان بار مالی دارد و نمی‌توان به یک باره چنین رقمی را به بیمه‌ها تحمیل کرد.

محسنی بندپی اضافه کرد: البته با سازمان غذا و دارو تصمیم‌هایی در این زمینه اتخاذ و مقرر شده که 9 قلم از داروهای ناباروری از فرانشیز حمایتی برخوردار شده و قیمت آنها به سال گذشته بازگردد. احتمالا تا هفته آینده این داروها در لیست سامانه بیمه قرار می‌گیرند.

وی افزود: ناباروری، بیماری است که می‌تواند آثار روحی روانی نیز ایجاد کند. باید با مراکز تحقیقات باروری و ناباروری وارد مذاکره شویم. حمایت از درمان ناباروری در راستای سیاست‌های جمعیتی و به عنوان عاملی تشویقی نیز بسیار موثر خواهد بود.

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان درباره همپوشانی بیمه‌ ای در کشور، گفت: در حال حاضر حدود 5 درصد همپوشانی بیمه‌ای داریم. به این معنا که حدود 5 درصد از جمعیت کشور از چند دفترچه بیمه‌ای برخوردارند. این در حالی است که 16.6 درصد از جمعیت کشور یعنی معادل 11 تا 13 میلیون نفر که البته اغلب آنها از افراد نیازمند و حاشیه‌نشین هستند، تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند. کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیشنهاد داده که از محل درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها، درصدی برای این موضوع اختصاص داده شود.

محسنی بندپی افزود: همچنین رئیس جمهور نیز به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تکلیف کرده است که منابع مالی لازم را برای پوشش بیمه‌ای افراد فاقد حمایتهای بیمه‌ای در نظر بگیرند. ما نیز آمادگی داریم که به محض تصویب قانون بودجه، فرآیند پوشش بیمه‌ای جمعیت فاقد بیمه را آغاز کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نازیلا یونسی ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    0 0
    مطالب خیلی مفید بود