سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1036

مهماندار زن ایرانى یك شركت هواپیمایى عربى وقتى از SMSهاى آزاردهنده شوهرش به تنگ آمد، درخواست طلاق كرد.

شكایت مهماندار زن به خاطر SMSهاى شوهر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری انتخاب ،این زن جوان وقتى از سوى دادگاه ایرانى احضار شد، از شوهرش تعهد ۱۰۰ میلیونى گرفت تا او را ممنوع الخروج نكند. بنا به این گزارش، یك مهماندار ۲۴ ساله زن با استخدام وكیلى خواستار طرح شكایتى خانوادگى براى طلاق از شوهرش شد. این زن كه در یكى از كشورهاى حوزه خلیج فارس كار مى كند، بدون این كه به تهران بیاید، درخواست طلاق خود را به شعبه ۲۹۸ دادگاه خانواده تهران ارائه كرد كه در آن آمده بود: «۴ سال پیش با مهریه ۱۲۴ سكه طلا با همسرم ازدواج كردم، در آن سال من در یك شركت هواپیمایى ایرانى مهماندار بودم، مدتى نگذشته بود كه با اجازه شوهرم در آزمون استخدامى یك شركت هواپیمایى عربى شركت كردم و قبول شدم. باید به یك كشور عربى مى رفتم و براى بهره مندى از حقوق شهروندى در آنجا، طبق مقرراتشان ۵ سال در آنجا زندگى مى كردم.

شوهرم هیچ مخالفتى نداشت، حتى در چند مرحله براى دیدن من به خارج از كشور سفر كرد. نمى دانم چرا دچار توهماتى شدید شد. او روزگارم را سیاه كرد، SMS هایى كه مى فرستاد سراسر تهمت و تهدید بود، آرامشم را از دست داده بودم، شوهرم در تماس هاى تلفنى اش نیز با جملات تحقیرآمیزى سعى داشت شكنجه ام بدهد. با وجود علاقه به ادامه زندگى با او چاره اى ندارم جز جدایى و خواستار طلاق هستم.» وكیل این مهماندار با ادعاى این كه شوهر وى از یك سال پیش نفقه اى به او نپرداخته است، تأكید كرد به خاطر عسر و حرج این زن به او اجازه طلاق دهند.

با این درخواست قضایى، شوهر مهماندار زن به دادگاه خانواده احضار شد و گفت: «از وقتى با همسرم ازدواج كردم در همه مسائل سعى داشتم حمایتش كنم و وقتى دیدم دركارش به دنبال پیشرفت است، همراهش شدم. اما از وقتى به شركت هواپیمایى عربى رفت با تغییر رفتارهایش دلسردم كرد. چاره اى نداشتم، براى حفظ زندگى ام خواستم كارش را ترك كند و به زندگى ام برگردد، نمى دانم چرا نمى پذیرد.» وى افزود: «هیچ گاه پیام تهدیدآمیز -SMS- براى او نفرستاده ام، این یك دسیسه و بهانه است همانطور كه مى دانید گیرنده پیام هاى تلفنى مى تواند با تغییر در تركیب پیام، آن را به پیام دلخواه خود تغییر داده، هر پیام زیبا و لطیفى را به پیامى خشن و اهانت آمیز تبدیل كند.»

قاضى دادگاه خانواده پس از دفاعیات شوهر این زن مهماندار با توجه به مخالفت او با طلاق همسرش و این كه دلیلى براى عدم پرداخت نفقه وجود نداشت، درخواست طلاق را نپذیرفت. با صدور حكم مبنى بر عدم پذیرش طلاق، وكیل زن مهماندار با اعتراض، خواستار رسیدگى نهایى در دادگاه تجدید نظر استان تهران شد و قضات شعبه ۲۶ دادگاه تجدیدنظر به بررسى آن پرداختند. قاضى بهروز كرباسچى و دو مستشار دادگاه ـ محمدحسن زرگرى و عارفه مدنى ـ خواستار حضور این زن در جلسه محاكمه شدند كه وكیل وى با توجه به این كه شاید شوهر موكلش با ورود وى به خاك ایران اقدام به ممنوع الخروجى اش كند، خواستار تعهد ۱۰۰ میلیون تومانى شد. بنا به گزارش خبرنگار ما، شوهر مهماندار زن تعهد ۱۰۰ میلیونى را پذیرفت و قرار است همسر وى در دادگاه تجدیدنظر استان تهران حاضر شود تا از خواسته اش دفاع كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha