20درصد زوج ها نابارورند/اختصاص اعتبار به بیماران نابارور در بودجه 93

سلامت نیوز : عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در مورد موضوع سیاست های جمعیتی اظهار داشت: مبلغ 600 میلیون تومان به عنوان ردیف اعتباری برای سیاست های جمعیتی اختصاص پیدا کرده است.

رسول خضری در گفت و گو با پانا در پاسخ به این سوال که آیا در بودجه 93 به بخش بیماری های ناباروری بودجه ای تعلق گرفته است یا نه؟ گفت: 600 میلیون تومان اعتبار تحت عنوان سیاست های جمعیتی اختصاص پیدا کرده است ضمن اینکه ما هر سال ردیفی را برای موضوع سیاست های جمعیتی مد نظر قرار داده ایم که موضوع بیماری های ناباروری نیز در این راستا قرار می گیرد.

وی در خصوص تحت پوشش بیمه قرار گرفتن بیماران ناباروری افزود: از ظرفیت بیمه ها و همچنین اعتبار سیاست های جمعیتی در راستای تامین هزینه های این بیماران که 20 درصد جامعه را شامل می شوند، باید به نحو احسن استفاده کرد.

خضری گفت: 600 میلیون تومان به عنوان ردیف اعتباری برای سیاست های جمعیتی اختصاص پیدا کرده است که شامل بسیاری از موارد از جمله موضوع ناباروری نیزمی شود. این سیاست ها در سال های گذشته به عنوان جلوگیری از افزایش جمعیت بود ولی در سال های اخیر برای افزایش جمعیت استفاده می شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: پوشش بیمه ای داروهای بیماران نابارور به بیمه ها و یارانه داروها مربوط می شود و به اعتقاد ما این موضوع در لایحه هدفمندی بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد با توجه به این که اصلاحیه لایحه هدفمندی و سهام عدالت هنوز به مجلس نیامده است.
وی در پایان به پیگیری اختصاص اعتبار به درمان بیماری ناباروری اشاره کرد و گفت: سعی می شود در لایحه بودجه سال 93 به این موضوع اعتباری تخصیص پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha