وزیر بهداشت با اعلام فرسودگی 20 درصد تختهای بیمارستانی موجود گفت: در لایحه بودجه سال آینده دولت تسهیلاتی را از محل اعتبارات تملك دارایی های سرمایه ای برای كمك به سازندگان بیمارستانهای خصوصی در نظر گرفته است.

دولت به سازندگان بیمارستانهای خصوصی تسهیلات می‌دهد
به گزارش سلامت نیوزكامران باقری لنكرانی در گفت و گو با فارس، افزود: تقویت بخش خصوصی در نظام سلامت یكی از محورهای مهم بودجه سال آینده در بخش بهداشت و درمان است به همین علت بر اساس لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده به وزارت بهداشت اجازه داده شده است تا از محل اعتبارات تملك دارایی برای كمك به ساخت بیمارستانهای خصوصی به خصوص در مناطق محروم هزینه كند.
وی ادامه داد: در زمان حاضر از مجموع 80 هزار تخت بیمارستانی فعال كشور حدود 15 هزار تخت با عمر بیش از 50 سال فعال هستند و نوسازی این تختها و تجهیز بیمارستانهای قدیمی به امكانات پیشرفته جدید لازمه ارائه خدمت مطلوب به مردم است.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در مورد وضعیت سرانه و تعرفه های درمانی سال آینده توضیح داد: بالاخره هنوز بودجه سال آینده مصوب نشده است اما اقدام موثری كه تصویب آن نقش مهمی در تعیین تعرفه های پزشكی سال آینده دارد تبصره ای در بودجه سال آینده است كه به موجب آن نوعی همسان سازی بین بیمه ها از نظر خدمات پایه انجام می‌شود.
وی گفت: این تكلیفی است كه در سال آینده به عهده وزارت رفاه و تامین اجتماعی گذاشته شده است و وزارت بهداشت نیز در این زمینه همكاری می‌كند.
وزیر بهداشت افزود: مسیر تعیین تعرفه خدمات بهداشتی- درمانی یك مسیر چندگانه است و باید ببینیم با تعاریف جدید خدمات بیمه‌ای، چه خدمتی تحت شمول خدمات پایه قرار می‌گیرد و چه خدمات به عنوان خدمات بیمه تكمیلی تعریف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha