درخواست صندوق جمعیت ملل متحد برای حمایت بیشتر جهت پاسخ به نیازهای زنان و دختران در سوریه

سلامت نیوز : از آنجائیکه بیش از 2میلیون 300 هزار زن و دختر درسن باروری با اثرات سوء بزرگترین بحران بشری درجهان روبرو هستند، صندوق جمعیت ملل متحد، درخواست پشتیبانی مالی حدود 81 میلیون دلار جهت حمایت از سلامت و امنیت این زنان و دختران برای ادامه مراقبت از خانواده های خود را نموده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ؛ دکتر باباتونده اوسوتیمهین ، مدیر اجرائی صندوق جمعیت ملل متحد قبل از برگزاری دومین کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای سوریه که دراین هفته در کویت برگزار خواهد شد اظهار داشت:" هر زن سوریه ای باید به مراقبت های بهداشت باروری دسترسی داشته  ومبرا از خشونت های مبتنی بر جنسیت باشد که درهر برحه از بحران امکان بروز آن وجود دارد.  وی اعلام نمود :" چون تعداد زنان و دختران سوریه ای در سن باروری تا پایان سال 2014 حدودا به 5 میلیون نفر خواهد رسید، صندوق از جامعه بین المللی درخواست حمایت ازبرنامه های این سازمان برای ادامه ارائه خدمات زندگی بخش به هر یک از زنان و دختران سوریه را دارد.

امروز، حدود 1 میلیون 600 هزار زن و دختردرسن باروری در سوریه آواره و بیش از 500 هزار نفر به کشورهای همسایه پناهنده شده اند.  حدود 50 هزار پناهنده درحال حاضر باردار و نیاز به کمک های خاص دارند و حدود  21 هزار نوزاد از مادران پناهنده به دنیا آمده اند. حدود 75 درصد از پناهندگان خارج ازامکانی که  تمهیداتی فراهم شده زندگی می کنند و 43 درصد از این خانوارها توسط زنان سرپرستی می شوند که با چالش های اقتصادی جدی روبرو هستند.

صندوق جمعیت ملل متحد خدمات زندگی بخش خود را با هدف کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان در سوریه و کلیه کشورهای بحران زده ارائه می دهد.  در سال 2013، صندوق خدمات بهداشت باروری و سلامت مادران از جمله مراقبت های زایمان های فوری را به حدود دو میلیون زن سوریه ای ارائه نمود و و در عین حال به  10 هزار زایمان طبیعی و 5 هزار زایمان سزارین کمک رساند.

علاوه براین ، صندوق جمعیت ملل متحد خدمات بهداشت باروری رایگان را ازطریق نظام های جدید کوپن در سوریه  برقرار نمود که بیش از 110 هزار زن از این خدمات بهره مند شدند. بیش از 600 هزار بسته سلامت زنان شامل لوازم بهداشتی از قبیل صابون و غیره درمیان آنان توزیع گردید.  صندوق از استقرار 93 مرکز سلامت و کلینیک های متحرک درسوریه و بیش از 20 مرکز مشابه در اردن، عراق و مصر حمایت نمود.

مبارزه با خشونت های مبتنی بر جنسیت  در سوریه و دیگر کشورهای بحران زده دراولویت برنامه های صندوق همانند دیگر جوامع بین المللی قرار دارد. خشونت های مبتی بر جنسیت، حتی درزمان های  عادی، معمولا کم گزارش می شوند.  بحران و تنش زنان و دختران ودربخش هائی (پسران و مردان ) را بطور قابل ملاحظه ای آسیب پذیر می نماید.  گزارشات تکان دهنده ای از خشونت های خانگی و آزار و اذیت جنسی توسط بازماندگان به کارکنان صندوق در مراکز تاسیس شده زنان در دمشق گزارش شده است.  شواهد نشان می دهد که خشونت های مبتنی بر جنسیت دربحران افزایش یافته است.

تاامروز، صندوق جمعیت ملل متحد برنامه های رویاروئی با خشونت های مبتنی بر جنسیت را با هدف : تقویت فعالیت های حمایتی، ارائه کمک ها و خدمات روانی از قبیل مشاوره های فردی ، حمایت های قانونی و خدمات زندگی بخش برای بازماندگان این خشونت ها، اطلاع رسانی در باره خدمات وافزایش آگاهی عمومی و مشارکت در کمپین های تغییررفتار را با هدف تغییرنگاه به تحمل خشونت اجرا نموده است.  در سال 2013 درسوریه 38 هزار زن از این خدمات بهره مند شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha