استفاده از دخانیات و همچنین قلیان، مهم‌ترین عوامل در ایجاد بیماری‌های شایع حنجره و خصوصاً ابتلا به سرطان حنجره در بین اقشار مختلف جامعه است.

مصرف دخانیات و قلیات شایع‌ترین علل ابتلا به سرطان حنجره است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس رئیس انجمن علمی گوش، گلو، بینی سر و گردن ایران كه به بهانه برگزاری كنگره بین‌المللی بیماری‌های حنجره و اختلال‌های صوت (14 - 12 اردیبهشت 1386) سخن می‌گفت، تأكید كرد: حنجره كه به عنوان یك عضو حساس و استثنایی در حلق و در مسیر ورود هوا و غذا قرار دارد به دلیل شرایط خاص تشخیصی و عدم آگاهی و اطلاع عموم از بیماری‌ها و مشكلات موجود كم‌تر مورد توجه قرار گرفته است.
حسین حكمت آرا، آلودگی هوا، استفاده از دخانیات و به خصوص قلیان را كه متأسفانه امروز در بین جوانان و حتی نوجوانان شایع شده، مهم‌ترین عوامل در ایجاد بیماری‌های حنجره، تغییرات صوت و خصوصاً ابتلا به سرطان حنجره دانست و گفت: حنجره ویبراتور اصلی صدا و محل تشكیل صوت است و نقش بسیار با اهمیتی در انتقال احساسات و عواطف و برقراری ارتباطات اجتماعی دارد و ‌باید بیش‌تر مورد توجه قرار گرفته و برای سلامت و بهداشت آن تلاش كرد.
وی گفت: در كنگره بین‌المللی بیماری‌های حنجره و اختلال‌های صوت كه 14 - 12 اردیبهشت 1386 در تهران برگزار می‌شود، جدیدترین روش‌های پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های حنجره مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
حكمت‌آرا تصریح كرد: استفاده از تجربیات متخصصان، جراحان و اساتید داخل و خارج كشور، ارتباط با مجامع علمی بین‌المللی برای رشد و ارتقای سطح علمی در كشور و همچنین اطلاع‌رسانی شایسته به افكار عمومی در زمینه مشكلات و نارسایی‌های این عضو حساس، از دیگر اهداف برگزاری این كنگره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha