رییس پژوهشكده سوانح طبیعی ایران گفت دبیرخانه استراتژی جهانی كاهش بلایای سازمان ملل، خواهان استفاده از توان و تجارب ایران در سطح منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

ایران مركز منطقه‌ای كاهش خطرپذیری لرزه‌ای می‌شود
سیدمحمود فاطمی عقدا اضافه كرد:ایران با تدوین و اجرای سیاست- های كلان كاهش خطرپذیری سوانح، یكی از كشورهای پیشرو در تحقق مصوبات سند جهانی كاهش بلایایی سازمان ملل محسوب می‌شود.

وی افزود: ایران نخستین كشور دنیا است كه بر اساس تصویب دبیرخانه استراتژی جهانی كاهش بلایای سازمان ملل، مركز منطقه‌ای كاهش خطرپذیری زلزله تاسیس می‌كند و اینك كمیته كاری ایران با همكاری نمایندگان این آژانس در سازمان ملل در حال تدوین و برنامه كاری مركز منطقه‌ای است.

فاطمی در این‌باره یادآور شد كه یكی از اهداف اصلی دبیرخانه جهانی كاهش بلایای طبیعی، "دست یافتن به نقطه‌ای است كه كمترین تلفات را پس از وقوع بلایای طبیعی داشته باشیم و بر همین اساس ایران نیز همه برنامه ها و اهداف ملی خود را بااستراتژی‌های جهانی مبنی بر كاهش خسارات مالی و جانی بلایای طبیعی تطبیق داده است.
فاطمی با بیان اینكه پس از پیگیری‌های مستمر پژوهشكده سوانح طبیعی، ایران به عنوان مكان این مركز تعیین شد، تصریح كرد: این مركز از نظر جغرافیایی آسیا و اقیانوسیه و همچنین بسیاری از كشورهای خطرخیز اطراف را در بر می‌گیرد.

رییس پژوهشكده سوانح طبیعی ایران با اشاره به موقعیت خاص زمین شناسی ایران گفت: وقوع حوادث و بلایای طبیعی در سطح بسیار گسترده، ایران را در رده كشورهای پرخطر دنیا قرار داده و می‌توان گفت ایران جزو ده كشور اول بلاخیز دنیاست و در زمان وقوع این حوادث شاید بیشترین تلفات انسانی و خسارات مادی و انسانی رامتحمل می‌شود.

فاطمی خاطرنشان كرد كه پس از وقوع حوادث طبیعی، تمامی برنامه‌های توسعه‌یی كشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد كه با توجه به این موضوع ایران در سطحی بسیار گسترده و مطابق راهبردهاو برنامه‌های جهانی اقدام به مطالعه و بررسی در خصوص مخاطرات طبیعی كرده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha