شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 104338

هوای سرد لاغر می‌کند

سلامت نیوز : پزشکان هلندی در یک مطالعه جدید ادعا کردند که پایین آوردن دمای هوا در محیط‌های سرپوشیده در کاهش وزن موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد قرار گرفتن مرتب در معرض هوای خنک بر سلامتی تاثیر مثبت دارد و می‌تواند شیوه مناسبی برای کاهش وزن در افراد باشد.

گروهی از پزشکان مرکز درمانی دانشکده «ماستریخت» در هلند ادعا کرده‌اند که گرمای زیاد در محیط کار و خانه می‌تواند موجب افزایش چاقی شکمی شود.

«ووتر وان مارکن لیچتنبلت»، محقق ارشد این مطالعه گفت: از آنجا که اکثر افراد 90 درصد زمان خود را در محیط‌های سربسته‌ می‌گذرانند بررسی بیشتر تاثیر دمای محیط بر سلامت بدن حائز اهمیت است. 

به گفته مارکن لیچتنبلت فرض بر این است که دمای محیط بر سلامت انسان تاثیر می‌گذارد و به طور خاص‌تر قرار گرفتن در معرض سرمای متعادل می‌تواند به طور قابل توجهی در میزان مصرف انرژی در یک بازه زمانی موثر باشد.

پیش از این نیز محققان ژاپنی بر اساس بررسی‌های آزمایشگاهی خود روی تعدادی داوطلب اظهار داشتند که این افراد پس از آن که مدت شش هفته و حدود دو ساعت در روز را در دمای 17 درجه سانتی‌گراد گذراندند، میزان چربی بدنشان کاهش یافت.

در مطالعه اخیر مشخص شد: بدن افرادی که طی 10 روز و هر روز شش ساعت را در هوای سرد سپری کرده بودند، میزان بیشتری چربی کالری‌سوز تولید کرده و احساس آرامش و راحتی بیشتری داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha