یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 104389

با چین و چروک صورت قهر کنید

سلامت نیوز : محققان معتقدند افراد میانسال را می توان در دو گروه تقسیم بندی کرد؛ گروهی که روند پیری شان را به صورت طبیعی طی می کنند و گروهی که ظاهری پیرتر از سن خود دارند.افرادی که روند طبیعی پیرشدن را طی می کنند، از قدرت ذهنی خوبی برخوردارند. راز این بهره مندی، تنها در آنچه انجام می دهند، نیست بلکه آن چه انجام نمی دهند نیز مهم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ در این مطلب به مواردی اشاره شده است که افراد برای سپری کردن روند طبیعی پیری به و یژه چین وچروک پوست باید از آن بپرهیزند.

 افراط در استفاده از لوازم آرایشی: با افزایش سن، بعضی از خانم ها برای داشتن ظاهری جوان تر در استفاده از لوازم آرایشی کمی افراط می کنند.این درحالی است که مواد آرایشی با قرارگرفتن روی پوست به جای پنهان کردن چین و چروک، آن را آشکارتر می کند و فرد ظاهر پیرتری پیدا می کند.

افراط در مصرف نمک: فشارخون مانند بسیاری از بیماری ها، با بالارفتن سن افزایش پیدا می کند. در واقع روند طبیعی پیری علاوه بر ظاهر، اعضای داخلی بدن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. فشارخون بالا به بروز مشکلات جدی مانند حمله قلبی، سکته وکاهش عملکرد شناختی فرد منجر می شود پس مصرف نمک را محدود کنید.

منفی گرایی: سعی کنید از افراد منفی گرا فاصله بگیرید، نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد، افراد مثبت اندیش کمتر دچار افت ذهنی می شوند. نتایج بررسی دیگری نیز نشان می دهد، افراد مسن که شاداب ترند، نسبت به همسالان خود ۳۵درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار می گیرند. این افراد کمتر دچار بیماری قلبی عروقی می شوند.

 قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید: هرچند نمی توان از بروز چین و چروک های مربوط به افزایش سن به طور کامل پیشگیری کرد اما برخی عوامل که سبب تسریع این روند می شود، قابل پیشگیری است. به عنوان مثال قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، باعث آسیب دیدگی شدید پوست می شود. مصرف کرم ضد آفتاب، از پوست در برابر چین و چروک، لکه های قهوه ای و از دست دادن انعطاف پذیری محافظت می کند. همان گونه که می دانیم هیچ درمانی به اندازه پیش گیری اهمیت ندارد. پس با استفاده از کرم ضدآفتاب از پیری زودرس پوست خود جلوگیری کنید.

 تماشای بیش از حد برنامه تلویزیونی: تماشای بیش از حد تلویزیون در هر سنی که باشد مناسب نیست. علاوه بر از دست دادن وقت، عمر نیز کوتاه تر می شود. نتیجه یک بررسی نشان می دهد هریک ساعت تماشای برنامه تلویزیونی پس از ۲۵سالگی یعنی کوتاه شدن عمر به میزان حدود ۲۲دقیقه، علاوه بر آن تماشای بیش از حد تلویزیون باعث بی تحرکی و انزوای اجتماعی فرد می شود.

استرس: اداره امور منزل، محیط کار و مشکلات مالی همه استرس زاست. استرس امری اجتناب ناپذیر است و مشکلاتی مانند بی خوابی، افسردگی و بیماری قلبی به وجود می آورد. نتایج برخی تحقیقات حاکی از آن است که استرس می تواند فرد را ۱۰سال پیرتر نشان دهد. افرادی که به طور طبیعی پیر می شوند، یاد گرفته اند که استرس خود را کنترل کنند.

ناپرهیزی: حفظ تعادل، رمز سلامت حتی در دوران کهنسالی است. مصرف غذای پرچرب، افراط در مصرف قند و کم تحرکی عامل بروز بیماری های مختلف است. برنامه غذایی نامتعادل میزان رادیکال های آزاد در بدن را افزایش می دهد، به دی ان ای آسیب می رساند و باعث پیری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha