ایجاد هماهنگی بین دستگاهی برای كاهش خطرات چهارشنبه آخر سال بسیار ضروری است .

همایش یك روزه بررسی خطرات ناشی از بازی با آتش و مواد محترقه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شبكه خبر ، محمد بیات دبیر همایش بررسی خطرات ناشی از بازی با آتش و مواد محترقه با بیان فرهنگ سازی نامناسب در برگزاری آیین چهارشنبه آخر سال در تهران را مهمترین عامل افزایش خطرات چهارشنبه آخر سال دانست و گفت :  نمی توان مراسم این شب را از سنت های جامعه حذف كرد و تنها باید فرهنگ سازی مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم آن را به بهترین شكل اجرا كنیم.

وی به خسارات برگزاری نادرست چهارشنبه آخر سال در چند سال اخیر اشاره كرد و افزود:برگزاری این مراسم به شكل نادرست موجب شده تا روزهای پایانی سال به روزهای نگرانی و اضطراب خانواده ها تبدیل شود و شاهد حوادث غم بار نیز باشیم.

محمد بیات اظهار داشت: متاسفانه به دلیل سودجویی های بعضی افراد متاسفانه شاهد هستیم در چهارشنبه آخر سال كه آیینی سنتی است و قدمت چندین ساله دارد ، خطرات زیادی گریبانگیر جامعه می شود.

دبیر این همایش با موثر خواندن نقش آگاهی خانواده ها در كاهش خطرات چهارشنبه آخر سال گفت : مهمترین وظیفه بر عهده رسانه ها است و آنها به عنوان پل ارتباطی در جامعه باید با آگاهی سازی های مناسب و اطلاع رسانی در احیای سنت چهارشنبه آخر سال گام بردارند.

در ادامه حاجی بیگی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران بزرگ اظهار داشت : با فرهنگ سازی مناسب می توان چهارشنبه آخر سال را با كمترین خسارات ممكن برگزار كرد.

وی با تاكید بر اینكه نباید اجازه دهیم كه فرهنگهای نیك ایرانی به خطر و تهدید برای شهروندان تبدیل شود گفت : در سال 84 ، 139 ماموریت اطفای حریق در شب چهارشنبه آخر سال در تهران انجام شد كه بیش از شش میلیارد و دویست و پنجاه میلیون ریال خسارت به همراه داشت كه این میزان خسارت نسبت به سال 83 ،حدود 93درصد رشد داشت.

این همایش با حضور نمایندگانی از شهرداری تهران ، وزارت كشور ، نیروی انتظامی ، اورژانس و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد كه عوامل تهدید كننده آیین سنتی چهارشنبه آخر سال مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha