محمدی با ذکر این نکته که شماره تماس 123 ابتدا با موضوع انجام مداخلات برای موارد کودک آزاری آغاز به کار کرده است، بیان کرد: در حال حاضر با توجه به امکانات و تجهیزات فراهم شده، سایر گروه‌های در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی نیز در حوزه کاری این ارگان قرار گرفتند.

خط تلفن 123 پل ارتباطی اقشار آسیب دیده با اورژانس اجتماعی

سلامت نیوز: محمدی با ذکر این نکته که شماره تماس 123 ابتدا با موضوع انجام مداخلات برای موارد کودک آزاری آغاز به کار کرده است، بیان کرد: در حال حاضر با توجه به امکانات و تجهیزات فراهم شده، سایر گروه‌های در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی نیز در حوزه کاری این ارگان قرار گرفتند.

فاطمه محمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه ضرورت راه اندازی خط سه رقمی تلفن اورژانس اجتماعی به منظور دستیابی آسان و سریع برای همشهریان احساس شده است، اظهار کرد: با عنایت به اهمیتی که نظام جمهوری اسلامی ایران برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم قایل است و با توجه به وظایف سازمان بهزیستی کشور در خصوص لزوم حمایت از افراد در معرض آسیب اجتماعی، خط اورژانس اجتماعی تشکیل شده است.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی شامل کودکان و همسران مورد آزاد و خشونت، دختران فراری، کودکان خیابانی و ... جزو حوزه فعالیت این اورژانس اجتماعی است.
مسئول اورژانس خدمات اجتماعی سازمان بهزیستی سنندج با بیان اینکه خط اورژانس اجتماعی در راستای توانمندسازی اقشار در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی شکل گرفته است، تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور با حمایت و تعامل با وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و دیگر ارگان‌های مربوطه در قالب اورژانس اجتماعی شروع به فعالیت رسمی کرده است.
محمدی با ذکر این نکته که شماره تماس 123 ابتدا با موضوع انجام مداخلات برای موارد کودک آزاری آغاز به کار کرده است، بیان کرد: در حال حاضر با توجه به امکانات و تجهیزات فراهم شده، سایر گروه‌های در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی نیز در حوزه کاری این ارگان قرار گرفتند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه هدف کلی تشکیل این ارگان در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی سازمان بهزیستی به تمامی افراد جامعه است، اظهار کرد: مداخله تخصصی مؤثر به منظور کاهش جرائم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب، مداخلات تخصصی به اقشار آسیب‌پذیر جهت دستیابی به حقوق خود و توانمندسازی آنان و در نهایت ارائه راهنمایی‌های لازم در خصوص فعالیت‌های سازمان بهزیستی از اهداف دیگر این ارگان است.
محمدی گروه‌های هدف این سازمان را کودکان و زنان آزار دیده، افرادی که اقدام به خودکشی کرده‌اند‌ یا قصد خودکشی دارند، افراد فراری از منزل، زوجین متقاضی طلاق، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، کودکان کار و خیابان، سالمندان و معلولین آزار دیده، معتادان، افراد بی خانمان، بیماران روانی مزمن و سایر افرادی که در شرایط بحرانی و حاد قرار دارند، عنوان کرد.
مسئول اورژانس خدمات اجتماعی سازمان بهزیستی سنندج خاطرنشان کرد: خدماتی که توسط این ارگان به افراد ارائه می‌شود، شامل معرفی خدمات سازمان بهزیستی به تمامس گیرندگان، ارائه راهنمایی لازم به تماس گیرندگان، ارجاع تماس گیرندگان به مراکز تابعه سازمان شامل توان بخشی، پیشگیری و اجتماعی، ارجاع افراد به مراکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، همچنین ارجاع افراد مشمول دریافت خدمات به واحدهای خدمات اجتماعی سیار است.
محمدی در پایان یادآور شد: در صورت تماس هر کدام از افراد‌ یا اعضای خانواده شخص آسیب دیده‌، همچنین تماس تلفنی از سوی کارشناسان و کارکنان سازمان های دولتی و غیر دولتی به مشکل آنان توسط روانشناسان و مددکاران فعال در مرکز اورژانس اجتماعی خدمات رسانی ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha