مدیركل برنامه‌ریزی منابع مالی و بودجه وزارت بهداشت از احتمال تعطیلی برخی بیمارستان‌های فرسوده و قدیمی در سال جاری خبر داد.

تصویب اصلاحیه300 میلیارد تومانی بهداشت ودرمان همچنان درابهام

سعود ابوالحلاج در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به جبران تنها 30 میلیارد تومان از 620 میلیارد تومان كسری بودجه سال 86 بهداشت و درمان كه از محل جابه‌جایی ردیفها صورت گرفت، اعلام كرد: در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشكی برای تامین مخارج خود با بحران مواجه هستند.

وی با بیان این كه در سال 87، تعدادی بیمارستان جدید به بهره برداری خواهد رسید، به تامین دشوار هزینه‌های راه‌اندازی مراكز اورژانس و بیمارستان‌های موجود در برنامه امسال،اشاره و اظهار كرد: شاید در بعضی موارد بیمارستان‌های كهنه را تعطیل كنیم اما هنوز تصمیم گیری قطعی در این مورد صورت نگرفته است.

مدیر كل برنامه ریزی منابع مالی و بودجه وزارت بهداشت، 80 درصد هزینه‌های بخش بهداشت و درمان را مربوط به مخارج پرسنلی عنوان و خاطرنشان كرد: ‌در بودجه ریزی سال 87 نه تنها كسری بودجه سال گذشته جبران نشد بلكه میزان بودجه نیز افزایش چندانی نیافت.

اصلاحیه 300 میلیارد تومانی هنوز به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده است

راه اندازی هر بیمارستان، معادل هزینه جاری 3 سال آن هزینه در بر دارد

ابوالحلاج در این زمینه به اصلاحیه 300 میلیارد تومانی پیشنهادی از سوی معاونت نظارت و برنامه ریزی ریاست جمهوری اشاره كرد و یادآور شد: هنوز این اصلاحیه به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده است و با توجه به این كه دولت نگاه متمم برای بودجه ندارد، تصویب این اصلاحیه همچنان در ابهام است.

به گفته وی، برای جبران كمبود منابع بهداشت و درمان، مسئولان ناچار به ارائه راهكارهای داخلی از جمله تعطیل كردن برخی واحدها، كاهش نیروها و متوقف كردن سرویس‌های ایاب و ذهاب كاركنان هستند.

مدیركل برنامه ریزی منابع مالی و بودجه وزارت بهداشت همچنین با بیان این كه راه‌اندازی هر بیمارستان، معادل هزینه جاری 3 سال آن هزینه در بر دارد، به نیازهای وسیع بهداشت و درمان اشاره و در عین حال تاكید كرد: برخلاف تصور عده‌ای، بهداشت و درمان هیچ گونه درآمدی ندارد و تنها هزینه جبران خدمات را به دست می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha