رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با انتقاد از تاثیرات منفی دکل‌های تلفن همراه بر سلامت افراد، گفت: با توجه به وجود چنین خطراتی قرار است با تصویب طرح هوای پاک در مجلس شرکت مخابرات مکلف شود تا در نصب دکل‌های تلفن همراه تمامی ضوابط لازم رعایت کند.

زنگ خطر تاثیر دکل‌های مخابراتی بر سلامت افراد

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با انتقاد از تاثیرات منفی دکل‌های تلفن همراه بر سلامت افراد، گفت: با توجه به وجود چنین خطراتی قرار است با تصویب طرح هوای پاک در مجلس شرکت مخابرات مکلف شود تا در نصب دکل‌های تلفن همراه تمامی ضوابط لازم رعایت کند.

عباس رجایی در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه عوامل متعددی جان افراد را به خطر می‌اندازد، گفت: وجود سرب در هوا در نتیجه فعالیت برخی کارخانه‌ها و نصب دکل‌های تلفن همراه از جمله دغدغه‌هایی است که این روزها نگرانی هایی را بین افراد جامعه موجب شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه امواجی که در سطح جامعه منتشر می‌شود باید در حد و اندازه استاندارد زیست محیطی باشد، افزود: اگر امواج منتشره در هوا از استاندارد تعیین شده خارج شود زمینه ساز آلودگی محیط بوده که باید سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان ضابط قضایی با آن برخورد کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در طرح هوای پاک که در کمیسیون کشاورزی مجلس به تصویب رسیده شرکت مخابرات مکلف شده که در نصب دکل‌های تلفن همراه تمامی ضوابط لازم را رعایت کند، تصریح کرد: با تصویب نهایی طرح هوای پاک در مجلس بسیاری از ضوابط برای داشتن هوای پاک باید از سوی دستگاه‌های مختلف رعایت شود.

رجائی ادامه داد: ضوابطی که باید از سوی شرکت مخابرات رعایت شود عبارت است از تعیین مکان مناسب برای نصب دکل‌های تلفن همراه، علاوه بر آن این شرکت موظف است استاندارد ها در زمینه انتشار امواج در محیط را مورد توجه جدی قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه  پراکندگی و آلودگی سرب در محیط زیست نه تنها هوا و خاک بلکه آبها را نیز آلوده می کند، گفت: با رعایت اصول لازم از سوی افراد و دستگاه‌های مختلف می‌توان وضعیت هوا را به سطح استاندارد نزدیک کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با تصویب نهایی طرح هوای پاک در مجلس سازمان حفاظت از محیط زیست تنها دستگاهی است که باید حافظ جان مردم در برابر آلودگی هوا باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha