سلامت نیوز : یک متخصص زنان و زایمان، مصرف طولانی مدت قرص‌های ضد بارداری را عامل اصلی ایجاد سرطان سینه عنوان کرد.

دکتر شهره علی محمدی در گفت وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: قرص‌های ضد بارداری همان قدر که عوارض دارند دارای فوایدی نیز هستند اما بهتر است از قرص‌های ضد بارداری که هورمون کمتری دارند استفاده شود.

وی افزود: برخی افراد هنگامی که قصد سفر به اماکن زیارتی دارند از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کنند که این نوع عملکرد اشتباه بوده و موجب به هم ریختگی تنظیم هورمون‌ها می‌شود.

دکتر علی محمدی گفت: مصرف قرص‌های ضد بارداری به صورت مستقیم بر روی قلب و عروق تاثیر گذاشته و احتمال سکته‌های قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: خانمها بهتر است از قرصهای جدید که هورمون کمتری دارند مصرف کنند تا اثر سوء کمتری بر روی سلامت آنها داشته باشد.

این متخصص خاطرنشان کرد: روشهای مختلفی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد که استفاده از هر روش برای هر فرد متفاوت بوده و نمی توان یک روش را برای افراد، یکسان توصیه کرد چرا که سیستم جسمانی افراد با یکدیگر متفاوت است.

دکتر علی محمدی گفت: در صورتی که مصرف قرص‌های ضد بارداری بیشتر از پنج تا هفت سال به طول بیانجامد احتمال ابتلا به سرطان سینه را در فرد افزایش می دهد اما از سرطان تخمدان جلوگیری می کند.

وی تاکید کرد: استفاده طولانی مدت از قرص‌های ضد بارداری به افراد توصیه نمی شود چرا که عوارض مختلفی به همراه دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha