دبیر اجرایی دومین سمپوزیوم تازه های رینوپلاستی گفت: هر بینی پس از عمل جراحی برای قضاوت نتیجه عمل به فرصت زمانی حداقل یکساله نیاز دارد و توصیه می شود، پیش از سپری شدن این زمان از جراحی مجدد بینی اکیدا خودداری شود.

دکتر امیر آروین سازگار با هشدار نسبت به مراجعه افراد برای اعمال جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) به متخصصان رشته های غیر مرتبط جراحی گفت: این اقدام، سلامت و زیبایی افراد را به مخاطره انداخته است.

وی که به مناسبت برپایی این سمپوزیوم که اول تا سوم خرداد ماه امسال برپا می شود، سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: انتخاب جراح مناسب برای جراحی بینی نخستین گام برای انجام عمل موفقیت آمیز است.

وی با اشاره به اینکه هر مراجعه کننده عمل جراحی بینی می بایست، انتظار خود را با توجه به خصوصیات فردی خود تطبیق دهد، خاطر نشان کرد: هر بینی به هنگام جراحی تا حدی قابلیت اصلاح داشته و طبیعی است که بینی با ایراد کمتر بهتر اصلاح (عمل) می شود.

دکتر سازگار ادامه داد: هر بینی مشخصات خاص خود را داشته که با بینی دیگر متفاوت است که متاسفانه افراد بدون در نظر گیری این مورد با مقایسه خود با سایر افرادی که عمل جراحی انجام داده اند و یا طبق الگویی ذهنی از پزشک جراح انتظارات غیر واقعی دارند.

به گفته دبیر اجرایی دومین سمپوزیوم تازه های رینوپلاستی، جراحی های متعدد یک پدیده نسبتا شایع است که فرد یا در ابتدا به جراح غیر متبحر مراجعه می کند یا اینکه جراح کار خود را صحیح انجام داده، اما انتظارات بیمار غیر واقعی است.

وی بر مشاوره پیش از عمل تاکید کرده، اضافه می کند: معاینه پیش از جراحی و مشاوره مناسب پزشک به بیمار برای برنامه ریزی عمل بسیار مهم است و در صورت آنکه پزشک پیش از عمل برای مشاوره با فرد داوطلب عمل جراحی وقت کافی گذارد، نتیجه آن به مراتب رضایت بخش تر از مشکلات بعد ازعمل است.

دکتر سازگار تصریح کرد: در دومین سمپوزیوم تازه های رینوپلاستی مبحثی با عنوان "جراحی های مجدد زیبایی بینی" پیش بینی شده است که صاحبنظران در این زمینه به بحث و تبادل نظر می پردازند.

دومین سمپوزیوم تازه های رینوپلاستی اول تا سوم خرداد ماه از سوی گروه گوش و گلو و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، انجمن جراحان گوش و حلق و بینی ایران و مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران 1 تا 3 خرداد ماه در تالار امام بیمارستان امام خمینی تهران برپا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha