دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 105933

سلامت نیوز : عضو هیات مدیره انجمن گوش، حلق و بینی در انتقاد به هجمه‌های اخیر از سوی برخی رسانه‌ها و صدا و سیما علیه جامعه پزشکی، بر لزوم تقویت اعتماد مردم به جامعه پزشکی تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر مسعود قاسمی در نشستی خبری ضمن انتقاد شدید از هجمه‌های اخیر برخی رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی علیه جامعه پزشکی، گفت: به دلیل حساسیت مبحث سلامت جامعه، باید از جامعه پزشکی دفاع کنیم. صدا و سیما باید بداند که طرح چنین برنامه‌هایی به ضرر مردم است چرا که اعتماد مردم به جامعه پزشکی سلب می‌شود.

وی افزود: اکنون عدم اعتماد مردم جامعه پزشکی طوری شده که بیمار برای یک جراحی یا پروسیژر ساده، به پنج تا شش پزشک مراجعه می‌کند. وقتی به جامعه پزشکی این چنین حمله می‌کنند، نخبگان و دانشجویان پزشکی را دلسرد می‌کنند.

قاسمی دستاوردهای پزشکی کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: با وجود تمام مشکلات، پزشکی ایران در نوع خود یکی از بهترین‌های دنیاست. چوب این روش‌های تفرقه‌افکنی میان جامعه پزشکی تنها بر سر مردم خواهد خورد. آیا میان دزدان، افرادی که به جامعه آسیب می‌رسانند و جامعه پزشکی نباید تفاوت قائل شد؟ کجای دنیا بدون حکم قاضی و بدون اثبات جرم، اسم فرد را به عنوان متخلف منتشر می‌کند؟

این عضو هیات مدیره انجمن گوش، حلق و بینی در این باره ادامه داد: اگر پزشکی تخلفی هم داشته باشد، از راهکاری علمی برخوردار است. افرادی که چنین جوی را درست کرده‌اند، به دنبال راهکار اصلی این موضوع نیستند. چرا که هیچ گاه از این طریق مسائل اصلاح نخواهد شد.

وی گفت: اگر پزشکی به این شکل کوبیده شود، مطمئن باشید تمام ضرر آن متوجه مردم خواهد بود. صدا و سیما خود می‌آید کرم حلزون را تبلیغ می‌کند و پول‌های آنچنانی از بابت آن دریافت کرده و بعد می‌گوید، این کرم تقلبی است. آیا با چنین تبلیغاتی نباید برخورد شود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha