سلامت نیوز : یک روانشناس کودک با اشاره به اینکه استفاده از روش کلاژ به رشد حواس کودک کمک می‌کند، گفت: کار با کلاژ یکی از روش‌های مناسبی است که موجب تقویت و هماهنگی ارتباط مغز با ارگان‌ها می‌شود.

دکتر محمد زارع نیستانک در گفت‌وگو با ایسنا ، با بیان اینکه والدین باید موقعیت‌هایی برای کودکان فراهم کنند تا بافت‌های گوناگونی که در محیط پیرامون آنهاست را از نزدیک ببینند، گفت: بزرگترها باید کودکان را به گردش ببرند تا بافت‌های مختلف طبیعت را ببینند.

وی گفت: کودکان پس از تجربه‌ها و مشاهده بافت‌های مختلف محیط، می‌توانند اجسامی با کیفیت بافتی گوناگون را گردآوری کنند و سپس با استفاده از این مواد تصویرهایی با روش کلاژ تهیه کنند.

این دکترای روانشناسی کودک یادآور شد: باید کودکان کلاژها را لمس کرده و بافت‌ها را با دقت نگاه کنند تا بتوانند درباره واکنش خود نسبت به آمیخته‌ای از بافت‌های بسیار گوناگون به راحتی صحبت کنند.

زارع نیستانک گفت: کودکان می توانند کتاب‌های تصویری با تکنیک کلاژ را با همسالان خود سهیم شوند و داستانی را که می‌شوند، تصویرهای آن را با روش کلاژ شناسایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه والدین باید درباره حسی که هر جسم کلاژ در کودک ایجاد می‌کند با وی صحبت کنند، گفت: بهتر است با کودک درباره حسی که بافت‌ها به هنگام لمس آن جسم در عالم واقعی ایجاد می‌کند، صحبت کنند. این کار موجب تقویت هماهنگی ارتباط مغز با ارگان‌ها می شود.

وی یادآور شد: تجربه با تکنیک‌های ساده کارتون یا کاریکاتور راه دیگری است که کودکان می توانند مهارت‌های هنری خود و حساسیت‌های زیبایی شناختی خود را ارتقاء بخشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha