سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 106011

سلامت نیوز : عضو هیت علمی گروه سم‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تلاش محققان کشور برای ساخت آنتی سرم از عنکوب و تأثیر زنبور درمانی و زالودرمانی بر بیماریهای عصبی و عضلانی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسین وطن‌پور در سومین همایش کشوری سموم طبیعی گفت:‌ در کتاب قانون ابن سینا، 811 داروی گیاهی معرفی شده که 130 نوع آن به صورت بومی در کشور وجود دارد.

وی گفت: طبق تحقیقات انجام شده استفاده از داروهای گیاهی در کشور پیشرفت بسیاری داشته به طوری که در تحقیقات انستیتو رازی ساخت آنتی سرم از عنکبوت ادامه دارد.

وطن‌پور با اشاره به اینکه تحریم‌ها باعث شد تا بسیاری از فرآورده‌های سمی به کشور داده نشود، گفت: با این وجود محققان توانسته‌اند، داروهای بسیاری را با استفاده از این سموم در کشور تولید کنند. یکی از این فرآورده‌ها که به صورت دارویی مصرف می‌شود بوتاکس است که از عصاره سمی باکتری تولید می‌شود.

عضو هیئت علمی گروه سم‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: همچنین زالو درمانی که در طب سنتی ما وجود دارد، در حوزه درمان ضد انعقاد بسیار مؤثر است و در کنار آن زنبوردرمانی نیز وجود دارد که با استفاده از زهر آن بیماری‌های التهابی بهبود می‌یابد.

وطن‌پور تصریح کرد: سرطان‌ها نیز در حال افزایش هستند و امروزه به این نتیجه رسیده‌ایم که با توجه به اثرات اختصاصی سم‌ها روی کانال‌های یونی و ارتباط آنها با انواع سرطان‌ها می‌توان از این سم‌ها برای درمان سرطان‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد:‌ اثرات مؤثر این سموم بر سیستم‌های عصبی، عضلانی و خونی به اثبات رسیده است، به طوری که در درمان بیماری‌های انعقادی، غیر انعقادی و بهبود دردها از آن استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha