سلامت نیوز : رئیس بیمارستان چشم پزشکی فارابی ضمن اعلام این خبر که مطالعه بار بیماری‌های چشمی در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: بر این اساس برنامه‌های خود را برای سال‌های آینده معین کرده‌ایم و در آینده نزدیک از یک شهر با جمعیت 75 هزار نفر جمعیت در استان مرکزی بازدید به عمل آورده و پایگاه مطالعات اپیدمیولوژیکی خود را در آنجا راه‌اندازی خواهیم کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمود جباروند در نشست خبری که به مناسبت برگزاری ششمین جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی ترتیب داده شده بود با بیان اینکه شش سال پیش با هماهنگی و همت همکاران بیمارستان فارابی، این جشنواره پایه‌ریزی شد، اظهار کرد: هدف ما از ترتیب دادن این جشنواره، شناساندن بیمارستان فارابی به دنیا بود.

وی ادامه داد: علت این امر آن است که هر مجموعه‌ای برای شناساندن خود به جهان نیازمند برخورداری از پژوهش‌های علمی معتبر است. بیمارستان فارابی اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده بود اما نیاز داشتیم برای معرفی خودمان به دنیا، توجه بیشتری را به بخش پژوهش داشته باشیم.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی با بیان اینکه امروز بیمارستان فارابی به جایگاهی رسیده است که می‌تواند مقالات خود را در مجلات معتبر دنیا در کمترین زمان ممکن به چاپ برساند، اظهار کرد: سال گذشته بیش از 120 مقاله در حیطه چشم پزشکی در مجلات معتبر دنیا به چاپ رسید و در حال حاضر حدود هشت تا 10 نفر از پزشکان این بیمارستان از داوران مجلات معتبر بین‌المللی، از جمله مجلات آمریکایی هستند و این بیمارستان به عنوان یک مرکز علمی معتبر شناخته شده است.

وی ادامه داد: به دنبال برقراری تعامل و مبادله علمی با سایر کشورها هستیم، گفت: در کشور ما تحقیقات مربوط به علوم پایه ضعیف است. تلاش کردیم در مجموعه بیمارستانی خود پیوند مناسبی میان تحقیقات علوم پایه و علوم بالینی برقرار کنیم. راه‌اندازی آزمایشگاه شیمی و نانو فناوری، مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی و آزمایشگاه ژنتیک از جمله مراکزی است که برای تحقق انجام تحقیقات علوم پایه در بیمارستان پایه‌ریزی شد و آغاز به کار کرد.

جباروند ضمن اعلام این مطلب که از محققان علوم پایه و بالینی حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: امروز رشد تحقیقات مربوط به علوم چشم پزشکی به ویژه در بیمارستان فارابی صعودی بوده است.

رئیس بیمارستان فارابی ضمن اعلام این خبر که مطالعه بار بیماری‌های چشمی در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: بر این اساس برنامه‌های خود را برای سال‌های آینده معین کرده‌ایم و در آینده نزدیک از یک شهر با جمعیت 75 هزار نفر جمعیت در استان مرکزی بازدید به عمل آورده و پایگاه مطالعات اپیدمیولوژیکی خود را در آنجا راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: به هر حال باید در نظر داشت که استان‌های شمالی، غربی، جنوبی و شرقی از نظر بار بیماری‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. از هر کدام از این مناطق جغرافیایی، استان‌هایی انتخاب شده و مطالعه بار بیماری‌های چشمی در آنجا انجام می‌شود و این استان‌ها آیینه تمام نمای کل کشور خواهند بود.

جباروند در پاسخ به پرسشی پیرامون سرانجام تحقیقاتی که در حوزه علوم پایه انجام می‌شوند، گفت: تحقیقات قابل توجهی در مراکز تحقیقاتی ما انجام شده است که نتایج خوبی به دنبال داشته است. به عنوان مثال تزریق سلول‌های بنیادی برای ترمیم اعصاب بینایی چشم در مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادین انجام شد و نتایج مثبتی به همراه داشت. به هر حال این تحقیقات هنوز تکمیل نشده و ادامه دارد. ما سعی می‌کنیم با جامه عمل پوشاندن به نتیجه تحقیقات، نیاز بیماران خود را پاسخ دهیم.

وی در ادامه به مشکلات مالی و اعتباری بیمارستان فارابی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 20 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلبکاریم. البته بیمارستان فارابی موفق شده است با هزینه کرد درست اعتباراتش، بیمارستان و تجهیزات آن را به روز نگه دارد.

جباروند افزود: روزانه 3000 نفر به بیمارستان فارابی مراجعه می‌کنند که از این تعداد 600 تا 700 نفر مشکل اورژانسی دارند. همچنین روزانه 400 تا 500 عمل جراحی در این بیمارستان انجام می‌شود و نشان‌دهنده توانمندی بالای بیمارستان فارابی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha