آخرین وضعیت طرح انتقال آب کارون به تالاب شادگان / تامین حق‌آبه شادگان در دستور کار

سلامت نیوز : مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان درخصوص مشکلات تالاب شادگان گفت: اجرای طرح انتقال آب کارون به تالاب شادگان هنوز آغاز نشده است.

احمدرضا لاهیجان ‌زاده در گفت ‌و گو با پانا، با اشاره به مشکلات کنونی تالاب شادگان اظهار داشت: متاسفانه عدم مدیریت منابع آبی و خشکسالی های سال های اخیر موجب شد تا این تالاب با مشکل مواجه شود.

وی ادامه داد: این تالاب یکی از تالاب هایی است که وضعیت بحرانی دارد از این رو طرح انتقال آب کارون در دستور کار قرار گرفت که هنوز آغاز نشده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان درخصوص وضعیت فعلی تالاب شادگان گفت: هم اکنون با توجه به اینکه بارندگی در این منطقه مناسب بوده، وضعیت تالاب مناسب است و بازدید از وضعیت تالاب شادگان به صورت مستمر انجام می شود.

لاهیجان زاده خاطرنشان کرد: پروژه انتقال آب رود کارون به تالاب شادگان، یکی از پروژه ‌ها برای تامین آب تالاب شادگان است که در آن آب از طریق کانال به سمت تالاب منتقل خواهد شد تا حق آبه شادگان را از کارون تامین شود.

وی در پایان با اشاره به همکاری نهادهای مربوطه در امر محیط زیست گفت: در واقع بدون حضور وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و سایر نهادهای دخیل در امر محیط زیست نمی توان پروژه های حفاظت از تالاب ها را اجرایی کرد.

مسعود باقرزاده کریمی معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در خصوص افزوده شدن تعدادی از رامسرسایت‌های جدید به لیست مونترو اعلام کرده است که اگر روند احیایی دریاچه‌ها مثبت باشد به این لیست اضافه نمی‌شوند و همچنین در آینده انزلی و شادگان را از لیست مونترو خارج خواهیم کرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha