پزشك یك مرد ژاپنی كه 24 روز بدون آب و غذا زنده مانده است گفت: این امر با فرورفتن او در حالت " خواب زمستانی " میسر شد.

مرد ژاپنی 24 روز در هوای سرد و بدون آب و غذا زنده ماند
به گزارش سلامت نیوزبه نقل از بی بی سی، میتسو تاكادا اوچی كوشی، 35 ساله روز 7 اكتبر كه با دوستانش به كوه " اوكو " در غرب ژاپن رفت ناپدید شد، وقتی او را یافتند قلبش تقریبا نمی‌تپید، اندام هایش كار نمی‌كرد و حرارت بدنش به 11 درجه سانتی گراد كاهش یافته بود.
پزشكان می‌گویند هنوز از زنده ماندن او متحیرند چون سوخت و ساز بدنش ظاهرا تقریبا متوقف شده بود.
اعتقاد بر این است كه او پس از جدا شدن از همراهانش برای بازگشت تنها از كوه سقوط كرد و از هوش رفته است.
او در یك كنفرانس خبری در بیمارستانی در كوبه به خبرنگاران گفت: افتادم در یك علفزار وزیر آفتاب كه احساس خوبی به من داد و پس از مدتی خوابم برد این چیزی است كه به یاد می آورم.
امدادگران در روز 31 اكتبر او را پیدا كردند دكتر شینی چی ساتو كه " اوچی كوشی" را در مان كرد و گفت: به نظر من بدن او از همان ابتدا به حالت مشابه خواب زمستانی فرو رفت بنابراین مغز او بدون این كه آسیب ببیند وظایفش را انجام می داد و حالا 100 درصد بهبود یافته است " اوچی كوشی " برای سرمازدگی شدید از كار افتادن چند عضو داخلی و كمبود خون، تحت درمان قرار گرفت.
پروفسور " هیروهیتوشیومی " كارشناس خواب زمستانی در دانشگاهی در هیروشیما به آسوشیتدپرس گفت: اگر بیمار در زمانی چنین طولانی با رسیدن حرارت بدنش به آن كمی زنده ماند انقلابی رخ داده است. دانشمندان سال‌هاست معتقدند خواب زمستانی انسان ممكن است و می‌توان از آن برای كند كردن فرآیند مرگ سلول‌ها به هنگام مداوای بیماری‌های مرگبار استفاده كرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha