سلامت نیوز : نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد کودکانی که زیاد کابوس‌ می‌بینند در سنین بالاتر و دوران نوجوانی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌ها و اختلالات روانی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این بررسی مشاهده شد کودکانی که پیش از سن 12 سالگی کابوس‌های مکرر می‌بینند 3.5 برابر بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های روانی در اوایل دوران نوجوانی هستند.

کودکان کم‌سن و سال‌تر که دو تا 9 ساله هستند نیز در صورتی که زیاد کابوس‌ ببینند 1.5 برابر بیشتر احتمال دارد که به بیماری‌های روانی مبتلا شوند.

کابوس دیدن در کودکان کم‌سن‌تر پدیده شایه و متداولی است که با افزایش سن، کمتر می‌شود. کابوس دیدن در نیمه دوم خواب اتفاق می‌افتد و موجب می‌شود فرد با احساس نگرانی، ترس و ضربان قلب تند از خواب بیدار شود.

«دایتر وولک»، متخصص ارشد این مطالعه از دانشگاه «وارویک» گفت: نمی‌خواهیم با این خبر والدین را نگران کنیم زیرا از هر چهار کودک یک نفر در سن پایین کابوس‌های شبانه را تجربه می‌کند اما اگر این کابوس‌های مداوم تا سنین نوجوانی ادامه پیدا کنند این وضعیت می‌تواند شاخص اولیه بروز مشکلات جدی‌تر و تهدیدی برای سلامت روان در سنین بالاتر باشد.

پزشکان در این مطالعه از والدین درخواست کردند تا محیطی برای فرزندشان بوجود آورند که بتوانند بهترین کیفیت خواب را داشته باشند. آنها تاکید کردند که رژیم غذایی مناسب برای کودکان و خودداری از مصرف نوشیدنی‌های قندی پیش از خواب می‌تواند به کاهش کابوس‌های شبانه کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha