چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 107090

"سرانه درمان" سال آینده 21500 تومان شد

سلامت نیوز :  آخرین اخبار از پنجاه و دومین جلسه شورای عالی بیمه حاکی از تعیین سرانه درمان سال آینده به مبلغ 21 هزار و پانصد تومان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دو تن از اعضای شورای عالی بیمه ضمن تایید تعیین سرانه درمان سال آینده به میزان 21 هزار و پانصد تومان،‌ در مورد رشد تعرفه‌های تشخیصی درمانی بخش دولتی از رشد 41 تا 44 درصدی تعرفه‌ها در این بخش خبر دادند.

جلسه 52 شورای عالی بیمه در حالی امروز با حضور وزرای بهداشت و رفاه برگزار می‌شود که قرار است تعیین تعرفه‌های درمانی بخش دولتی و کلیات تعرفه‌های بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد. این درحالیست که پس از تصویب تعرفه‌های بخش دولتی در شورای عالی بیمه،‌ تعرفه‌ها در هیئت دولت مصوب و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ می‌شود تا در نهایت توسط این وزارتخانه برای پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی در بخش دولتی به سازمان‌های بیمه‌گر ابلاغ شود.

یکی از اعضای این شورا در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بر اساس رشد قابل توجه اعتبارات سازمان‌های بیمه‌گر میزان رشد 41 تا 44 درصدی تعرفه‌های درمان در بخش دولتی تحت پوشش در خواهد آمد، در مورد تعرفه‌های بخش خصوص و میزان پوشش بیمه‌ای سازمان‌های بیمه‌گر در این بخش اظهار کرد: رشد تعرفه‌ای درمان در بخش خصوصی مشخص نیست، اما رشد تعرفه‌های بخش خصوص هر میزان هم که باشد، پوشش بیمه‌ای سازمان‌های بیمه گر در این بخش به میزان تعهدات بیمه‌ها بر اساس تعرفه‌های بخش دولتی خواهد بود.

وی همچنین از تعیین تعرفه‌های درمانی بخش خصوصی و کاهش تعرفه‌های تشخیصی درمانی این بخش با بخش دولتی خبر داد و گفت: واقعی شدن قیمت خدمات درمان، بالا بردن کیفیت خدمات درمانی و رشد منابع بخش خصوصی از دیگر دستورات جلسات شورای عالی بیمه تا پیش از پایان سال است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اخبار قبلی قرار است تا پیش از پایان سال تعرفه‌های درمان بخش خصوصی و دولتی به تصویب رسیده و ابلاغ شود تا با آغار سال نو به مرحله اجرا درآید، این در حالی است که تنها 15 روز تا پایان سال جاری باقی مانده و خدمت رسانی درمانی به بیماران بر اساس تعرفه‌های جدید طی سال آینده نیازمند تصویب و ابلاغ میزان تعرفه‌های بخش دولتی و خصوصی در شورای عالی بیمه و هیئت دولت تا پیش از پایان سال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha