سلامت نیوز : رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی گفت: نزدیک به صد درصد از واحدهای صادراتی تجهیزات پزشکی در کشور دارای تاییدیه های بین المللی از جمله ایزو و استاندارد تجهیزات پزشکی اروپا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ سید مجتبی معظمی در آستانه برپایی هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث که از 25 تا 28 اردیبهشت 93 در تهران برگزار می شود، افزود: دریافت گواهینامه های ایزو و CE طی سالهای اخیر از سوی شرکتهای ایرانی از رشد مناسبی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه صدور کالاها در بخش سلامت مانند دارو، تجهیزات پزشکی و... مستلزم دارا بودن تاییدیه های بین المللی از قبیل ایزو استاندارد تجهیزات پزشکی اروپا (CE) و سازمان غذا و داروی امریکا(FDA) ، سپس رجیستر یا همان ثبت در کشور مورد نظر است، یادآور شد: مهم ترین چالش صدور کالاهای حوزه سلامت نخست ثبت در دیگر کشورها ، شناخت بازارهای هدف ، رقابتی بودن کالا در بازار و سپس اطمینان از خدمات است.

رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی ادامه داد: از آنجا که طی سال های اخیر صدور تجهیزات پزشکی و دیگر کالاهای حوزه سلامت عمدتا به کشورهای منطقه صورت می گرفته، برای توسعه این بازارها و دیگر بازارها نیازمند معرفی هر چه بیشتر توانمندی های صادراتی خود در حوزه تجهیزات پزشکی به دیگر کشورها هستیم.

وی گفت: برپایی نمایشگاه ایران هلث که بزرگ ترین نمایشگاه در زمینه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی به شمار می رود از دو بعد داخلی و خارجی دارای اهمیت است که در بخش داخلی فرصت مناسبی را برای متخصصان حوزه سلامت پدید می آورد تا ضمن ملاقات و مذاکره تجاری با تولیدکنندگان این حوزه با توانمندی های آنان هرچه بیشتر آشنا شوند.

معظمی تصریح کرد: در ابعاد بین المللی نیز نمایشگاه ایران هلث طی سالهای اخیر با دعوت از میهمانانی از آسیا مرکزی ، کشورهای همسایه و دیگر کشورهای منطقه فرصت مناسبی را در جهت معرفی توانمندی های تولیدکنندگان داخلی پدید آورده که می بایست این اقدام با توسعه ارتباطات و بازاریابی مناسب افزایش یابد.

وی افزود: انتظار می رود با توجه به گسترش روابط سیاسی میان ایران و دیگر کشورها و بهبود فضا در حوزه روابط بین الملل، زمینه برای گسترش حضور دیگر کشورها در نمایشگاه ایران هلث از یک سو و از سوی دیگر توسعه کیفی تولید تجهیزات پزشکی بر مبنای استانداردهای جهانی، فراهم شود.

رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی ابراز امیدواری کرد با رفع تحریم های موجود، فرایند رجیستری(ثبت) کالاهای پزشکی ایران در دیگر کشورها به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا تسریع و ایران خود قادر به دریافت امتیاز تاسیس آزمایشگاه مرجع استاندارد تجهیزات پزشکی در کشور شود.

وی ادامه داد: هم اینکه حدود 400 کارخانه تولید تجهیزات پزشکی با تاییدیه اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در کشور به فعالیت مشغولند که 20 تا 25 درصد آنها به صورت بالفعل توان صادرات محصولات خود را به خارج کشور دارند.

معظمی اظهار داشت: باتوجه به فضای مساعد بوجود آمده در حوزه اقتصاد و روابط بین الملل، انتظار می رود، حضور شرکت های تجهیزات پزشکی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث زمینه توسعه هر چه بیشتر صادرات تجهیزات پزشکی را فراهم آورده، شاهد افزایش آمار فوق باشیم.

وی گفت: براساس هدف گذاری، تمهیدات صورت گرفته از سوی ستاد برپایی ایران هلث، وزارت بهداشت ، انجمنهای علمی و اتحادیه های صنفی در رسیدن به اهداف صادراتی، اقدامات مناسبی در زمینه ترغیب حضور فعالان حوزه سلامت برای شرکت در این نمایشگاه صورت گرفته که حاصل آن رشد حضور شرکتها در نمایشگاه هفدهم نسبت به نمایشگاه سال گذشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha