سلامت نیوز : بیش از صد نفر از کارگران و رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی به منظور اعتراض نسبت به افزایش حقوق و دستمزد خود در سال 93 هم اکنون در مقابل وزارت کار تجمع کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ جمعی از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی که خواهان افزایش منطقی و عادلانه دستمزد خود در سال 93 هستند، هم اکنون در مقابل وزارت کار تجمع کرده اند.

بر این اساس، الف ر که یکی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد است درباره این تجمع به خبرنگار پانا گفت: ما رانندگان شرکت واحد اتوبوس رانی از مسئولان وزارت کار برای تعیین دستمزدها در سال 93 خواستار تعیین عادلانه حقوق و افزایش آن بر اساس تورم واقعی در کشور هستیم.
این راننده اتوبوس شرکت واحد در تهران ادامه داد: آنطور که به ما اعلام شده افزایش حقوق برای سال آینده بین 18 تا 25 درصد در نظر گرفته شده در حالی که هم اکنون بر اساس اعلام مرکز آمار و بانک مرکزی، نرخ تورم واقعی در کشور نزدیک 40 درصد است که ما نیز خواهان افزایش حقوق بر پایه نرخ واقعی تورم هستیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: رانندگان اتوبوسرانی خواهان افزایش عادلانه حقوق هستند و از شورای عالی کار توقع دارند که این موضوع را در شورا مد نظر قرار دهند.
ماده 41 قانون کار به روشنی افزایش حداقل دستمزد به میزان نرخ تورم را مورد تاکید قرار داده و از اینرو شورای عالی کار موظف است در این زمینه نرخ تورم اعلامی از سوی مراجع رسمی کشور که این اواخر مرکز آمار ایران اعلام شده است را ملاک عمل قرار دهد.
همچنین طبق گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم مناطق شهری کشور در پایان بهمن ماه امسال به 33.7 درصد رسیده است. این نرخ اگر ملاک عمل شورای عالی کار از طریق استعلام وزارت کار از مرکز آمار قرار گیرد، قائدتا حداقل دستمزد حتی بدون در نظر گرفتن بند دوم ماده 41 قانون کار که به لزوم تامین معیشت در تعیین مزد می پردازد، باید 164 هزار و 161 تومان افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha