سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 107973

سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه افراد در سفرهای نوروزی به ویژه استان‌های شمالی مراقب گزش حشرات باشند، گفت: کمپرس سرد موجب کاهش درد محل گزیدگی می شود.

دکتر امیر هوشنگ احسانی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: پشه و سایر حشرات موقع گزیدن، مایع بزاق خود را به داخل پوست تزریق می‌کنند و خون بدن را می‌مکند که داخل شدن مایع بزاقی در پوست باعث ایجاد علائمی مانند خارش، قرمز شدن پوست، کهیر در محل گزیدگی و حتی ایجاد تنگی نفس در فرد می‌شود.

پماد کالامین بهترین پماد موضعی جهت کاهش خارش محل گزیدگی

وی با اشاره به اینکه اثر گزیدگی‌ها در افراد متفاوت است، گفت: افراد جهت رفع کاهش قرمزی و خارش به مدت کوتاه از پماد کالامین یا کورتون استفاده کنند و برای درمان کامل و دچار نشدن به گزیدگی از پمادهای مخصوص دافع حشرات استفاده کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: اگر محل گزیدگی ورم و خارش شدید داشت، افراد داروی خوراکی آنتی‌هیستامین مصرف کنند و جهت کاهش التهاب محل گزیدگی را با آب و صابون شستشو دهند.

احسانی یادآور شد: برای کاهش درد ناشی از گزش حشرات مقداری یخ روی محل گزیدگی گذاشته یا پارچه تمیزی را با آب سرد مرطوب کرده و روی محل قرار دهند تا درد کمتر شود.

این متخصص پوست و مو در پایان خاطرنشان کرد: افراد جهت پیشگیری از گزش حشرات در محیط‌های باز، پیراهن آستین بلند و شلوار بلند به تن کنند و نصب توری به پنجره‌ها را جدی بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha