چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 108032

سالاد الویه و کباب کوبیده مناسب سفر نیستند

سلامت نیوز : رئیس مرکز بین‌المللی طب مسافرتی ایران به تبیین توصیه‌هایی پیرامون تغذیه در ایام سفرهای نوروزی پرداخت و بر ضرورت بازرسی مرتب و دقیق از مراکز عرضه غذا در جاده‌ها و پلمپ رستوران‌های متخلف توسط وزارت بهداشت تاکید کرد.

دکتر مرتضی ایزدی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره نحوه تهیه غذا در طول سفر اظهار کرد: سعی کنید از غذاهای ساده که از یک ماده غذایی تشکیل شده‌اند، استفاده کنید.

وی افزود: هیچ گاه غذایی مرکب از چندین ماده غذایی مانند سالاد الویه که حاوی سیب‌زمینی، خیار شور، تخم‌مرغ، سس و غیره یا کباب کوبیده را برای سفر توصیه نمی‌کنیم.

رئیس مرکز بین‌المللی طب مسافرتی ایران با اشاره به اینکه غذا باید در ظروف بهداشتی که درجه حرارت را حفظ می‌کنند نگه‌داری شود، عنوان کرد: بعد از حدود دو ساعت هر ماده غذایی می‌تواند محل تجمع میکروب‌ها شده و ایجاد بیماری کند.

ایزدی افزود: اگر قصد صرف غذا در رستوران‌های بین راهی را دارید دقت کنید که حتما این مکان‌ها تحت نظارت وزارت بهداشت بوده و مهر تاییدیه آن را داشته باشند. در این صورت نیز توصیه ما مصرف غذاهای ساده است.

وی با بیان اینکه مصرف میوه و سبزی در طول سفر مناسب است، اظهار کرد: با این وجود در رستوران‌ها از مصرف سبزیجات پرهیز کنید زیرا احتمال اینکه خوب شسته نشده باشند وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت بازرسی مرتب و دقیق از مراکز عرضه غذا در جاده‌ها و پلمپ رستوران‌های متخلف از سوی وزارت بهداشت، گفت: با جان مردم نمی‌شود شوخی کرد و ارائه خدمات باید به نحو احسن انجام شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌اله (عج) همچنین توصیه کرد که خانواده‌ها در طول سفرهای نوروزی به اندازه مصرف یک وعده خود غذا بپزند، زیرا گرم کردن مجدد غذاهایی چون برنج پخته ممکن است باعث ابتلای افراد به بیماری‌های ویروسی، اسهال و استفراغ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha