پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 108240

بی ثباتی سیاسی، ناامنی، آلودگی هوا و دهها عامل دیگر باعث شده است تا این پایتخت تاریخی، به عنوان بدترین شهر جهان از نظر سطح زندگی معرفی شود و از این نظر حتی از پرتوپرنس پایتخت هاییتی و بانگی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی نیز وضع بدتری داشته باشد.

سلامت نیوز: بی ثباتی سیاسی، ناامنی، آلودگی هوا و دهها عامل دیگر باعث شده است تا این پایتخت تاریخی، به عنوان بدترین شهر جهان از نظر سطح زندگی معرفی شود و از این نظر حتی از پرتوپرنس پایتخت هاییتی و بانگی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی نیز وضع بدتری داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شبکه خبر، فرانس ۲۴ در گزارشی درباره اوضاع شهر بغداد اعلام کرد این شهر که زمانی برای جهان عرب الگو بود ، اکنون بعد چند دهه مناقشه و درگیری، از نظر سطح زندگی به بدترین شهر جهان تبدیل شده است. بغداد در حالی در چنین جایگاهی قرار می گیرد که قدمت آن به ۱۲۰۰ سال پیش بر می گردد.

مردم ساکن بغداد علاوه بر وقوع عملیات تروریستی روزانه، کمبود برق و آب آشامیدنی، برای امرار معاش نیز باید به هر دری بزنند. این در حالی است تا همین ۴۰ سال پیش ،بغداد با داشتن موزه های مختلف و دانشگاههای معتبر یکی از شهرهای الگو در جهان عرب بود. موزه ها و دانشگاههای بغداد در زمره بهترین موزها و دانشگاههای جهان عرب بود. اما امروز بعد از چند دهه مناقشه و درگیری مسلحانه، یک دفتر مشورتی بین المللی آن را در زمره بدترین شهرهای جهان از نظر کیفیت زندگی قرار داده است. بی ثباتی سیاسی، ناامنی، آلودگی هوا باعث شده است که بغداد حتی از پرتوپرنس و بانگی نیز وضع بدتری داشته باشد.

ساکنان بغداد از این به بعد باید با خشونت فراگیر و نهادینه شده عادت کنند. فراگیر و گسترده بودن خشونت ها از آن جهت گفته می شود که تنها در ماه فوریه گذشته ۳۱ خودروی بمب گذاری در پایتخت عراق منفجر شد. پاسخ نیروهای امنیتی این کشور نیز به این خشونت ها و بمب گذاری ها، بسیار ساده است و آن افزودن ایستگاه های ایست و بازرسی و محدود کردن رفت و آمدها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha