چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 108814

عضو هیات علمی گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از ماسک فیلتردار می‌تواند از بروز آلرژی جلوگیری کند.

سلامت نیوز: عضو هیات علمی گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از ماسک فیلتردار می‌تواند از بروز آلرژی جلوگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر فاطمه بهمنش  اظهار کرد: ماسک‌های معمولی از ورود ذرات و گرده‌های گل جلوگیری نمی‌کند به همین دلیل توصیه می‌شود افرادی که دارای آلرژی هستند از ماسک‌های فیلتر‌دار استفاده کنند.

وی عنوان کرد: آلرژی یا ورم بهاره یک نوع بیماری آلرژیک است که به علت گرده‌افشانی درختان در فصل بهار و همچنین تغییر در روش زندگی در چند دهه اخیر افزایش یافته است.

بهمنش عطسه‌های شدید و ناگهانی، ترشحات پشت حلق که منجر به سرفه می‌شود، آبریزش بینی، ‌خارش چشم، گلو و حلق و گرفتگی بینی را از علائم این بیماری برشمرد.

وی تصریح کرد: افرادی که دچار آلرژی هستند معمولا در شبانه‌روز خواب کافی ندارند و در طول روز به عدم تمرکز دچار می‌شوند.

این فوق تخصص آلرژی اطفال ادامه داد: شیوع این بیماری در کودکان بین 10 تا 40 درصد و در بزرگسالان 30 درصد است. 

بهمنش با اشاره به اینکه توصیه می‌شود در این فصل بیشتر اوقات پنجره‌های ماشین و خانه بسته باشد، اظهار کرد: از دستگاه تهویه هوا در داخل منزل نیز استفاده شود.

وی افزود: به علت اینکه امکان تماس با عامل آلوده‌ کننده بیماری آلرژی در خارج از منزل نیز وجود دارد، بهتر است افراد پس از ورود به منزل حمام کنند.

بهمنش خاطرنشان کرد: در صورتی که با پرهیز از عامل‌ آلوده‌ کننده بیماری بهبود نیافت، می‌توان از درمان طبی و حساسیت‌زدایی استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha