شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 109083

به گفته‌ی کارشناسان قورباغه‌های طلایی که به "مانتلا" شهرت یافته‌اند و فقط در 100 برکه ماداگاسکار پیدا می شوند.

سلامت نیوز: به گفته‌ی کارشناسان قورباغه‌های طلایی که به "مانتلا" شهرت یافته‌اند و فقط در 100 برکه ماداگاسکار پیدا می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، به گفته‌ی کارشناسان جمعیت دو زیستان در طبیعت به سرعت  حال کاهش است.این در حالی است که کارشناسان محیط زیست می خواهند آنها از خطر انقراض نجات دهند. 

به گفته ی کارشناسان قورباغه های طلایی که به "مانتلا" شهرت یافته اند و فقط در 100 برکه ماداگاسکار پیدا می شوند.

قورباغه

محققان برای رد گیری این گونه در معرض خطر پژوهشگران باغ وحش چستر از روشی غیر معمول برای علامت گذاری این حیوانات کوچک استفاده کردند.
پژوهشگران با تزریق نوعی ماده ی فلورسنت قورباغه ها را با رنگ های مختلف علامت گذاری کرده تا بتوانند جابه جایی آنها را ردیابی کنند، آنها با تزریق ماده ی فلورسنت در زیر شکم سعی کردند تا رد گیری از دید شکارچیان پنهان باشد.

پژوهشگران با انجام این روش در باغ وحشی قصد دارند با انتقال گروهی از آنها به ماداگاسکار قصد مطالعه بر روی آن در طبیعت دارند.

 

قورباغه رنگی

گارسیا مسئول تیم تحقیق می گوید با این روش می خواهیم حداکثر و حداقل قورباغه ها را تعیین کنیم و همین طور بررسی کنیم چه تعداد می توانند از برکه ای به برکه ی دیگر مهاجرت کنند و در صورت داشتن این اطلاعات می توان برای حفظ نسل آنها اقدام کنیم.

دانشمندان با تغییر رنگی اندک در قورباغه ها امیدوارند گامی بزرگ در جهت حفظ نسل بردارند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha