مصرف غذاهایی که مقدار فیبر موجود در آنها زیاد است برای محافظت بدن در برابر سرطان، به ویژه سرطان های روده بزرگ (کولون) و مقعد و سرطان های معده توصیه می شوند.

مصرف غذاهای فیبردار بدن را در برابر سرطان محافظت می‌كند

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، فیبرها بخشی از غذاها هستند که هضم نمی شوند. آنها در دستگاه گوارشی توقف کرده و مانند اسفنج آب را جذب می کنند و در نتیجه باعث افزایش حجم مدفوع و تحریک حرکات روده ای می شوند.

انجمن امداد به بیماران سرطانی، با عنوان اینکه در حال حاضر نتایج برخی تحقیقات حاکی از خاصیت ضد سرطانی غذاهای فیبردار است اعلام می دارد: پژوهشگران همچنان در پی تشخیص و انجام پژوهش های دیگر در این رابطه هستند؛ چرا که شکل های مختلفی از فیبر وجود دارند و هر یک دارای عملکرد خاص خود هستند.

به توصیه متخصصان تغذیه، مصرف روزانه 30 گرم فیبر برای بزرگسالان کافی است که این مقدار شامل 3 تا 5 واحد از یک ماده غذایی با فیبر متوسط و 2 واحد غذایی از غذاهای حاوی فیبر زیاد است.

متخصصان این مرکز با اشاره به اینکه برخی از مردم نگرانند که در اثر افزایش مصرف فیبر، تولید گاز در سیستم گوارشی، آنها را آزار دهد عنوان می کنند: چنین مشکلاتی به راحتی برطرف می شوند؛ برای این منظور باید رژیم غذایی را به تدریج و در مدت یک هفته یا بیشتر تغییر داد. ضمن آنکه نوشیدن مایعات به مقدار 2 لیتر در روز به رفع این مشکل کمک می کند.

همچنین، راه های اشتهاآور برای افزودن فیبر به رژیم غذایی، مصرف موادغذایی از جمله کلوچه کشمشی با سبوس، سوپ های میوه یا کیک هویج، لوبیا قرمز یا نخودچی در سالاد و سبزیجات پخته و یا پاشیدن سبوس بر روی برش گوشت است.

گفتنی است، نان ها، غلات، میوه ها و سبزیجات دارای میزان زیاد فیبر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha