جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 109669

اوریون یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در برخی نقاط جهان است، لذا پیشگیری از بروز بیماری، تشخیص به موقع بیماری و مراقبت صحیح از بیمار، در سپری شدن سیر طبیعی بیماری بدون ابتلا به عوارض خطرناک احتمالی از اهمیت خاصی برخوردار است.

از بیمار مبتلا به "اوریون" اینگونه مراقبت کنید

دکتر لیلا رستگاریان، دکترای بیماری‌های عفونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بیمار مبتلا به اوریون نیاز به استراحت دارد باید اتاقی برای بیمار در نظر گرفته شود که ساکت باشد تا بیمار در آرامش استراحت کند. تغذیه مناسب و مقوی در این دوره بسیار حائز اهمیت است. هرچند که بیمار در این دوره با بی‌اشتهایی روبرو است، اما باید سعی کرد با حوصله‌ به او غذا داد تا کمتر دچار ضعف سیستم ایمنی بدن شود و بیماری او تشدید نشود.

بیشتر بدانید: علائم و عوارض ابتلا به اوریون
وی ادامه داد: داروها باید با آب فراوان مصرف شود. از غذاهای مایع مثل شیر، سوپ، ماست و... استفاده شود تا بلع غذا آسان‌تر باشد. برای برطرف کردن خشکی‌ دهان مایعات فراوان به بیمار داده شود در صورت وجود مشکل در نوشیدن از نی استفاده شود. پرهیز از مصرف میوه‌ها و غذاهای ترش که منجر به تحریک تولید بزاق می‌شوند ضروری است.

رستگاریان افزود: از دستگاه بخور و مرطوب کننده فضا برای بهبود سرفه و گلو درد استفاده شود. درجه حرارت بیمار مبتلا به اوریون باید هرچند ساعت یکبار کنترل شود. کودکان تا اتمام دوره سرایت بیماری نباید به مدرسه فرستاده شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha