شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 110402

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اهمیت به آسیب‌شناسی در نگرش زندگی و لزوم ترویج سبک زندگی سالم، خواستار توجه به این مهم شد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اهمیت به آسیب‌شناسی در نگرش زندگی و لزوم ترویج سبک زندگی سالم، خواستار توجه به این مهم شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، احمد آریایی‌نژاد ظهر امروز در همایش تقدیر از فعالان عرصه سلامت دانش‌آموزی استان همدان ضمن اهمیت به عرصه بهداشت و سلامت جامعه اظهار کرد: پایه و اساس اجرای همه امور در مقطع ابتدایی است و باید آموزش را مقدم بر همه موضوعات دانست.

وی افزود: ارائه آمارها به خصوص از سوی فعالان حوزه سلامت از جمله بلاهایی شده که البته باید آموزش و ایجاد انگیزه بر افزایش سلامتی مورد اهمیت بیشتر باشد.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انسان محور توسعه و پیشرفت است، خاطرنشان کرد: با وظیفه همگانی در اهمیت به بخش پیشگیری و حفظ سلامتی، نقش مربیان بهداشت در آموزش و پرورش کمرنگ شناخته شده است.

وی مسائل متعدد جامعه را نشأت گرفته از آموزش و پرورش دانست و افزود: از مربیان که به عنوان الگوی نسل آینده از هیچ گونه تلاشی در راستای انتقال مفاهیم به نسل آینده دریغ نمی‌کنند باید تقدیر و قدردانی کرد.

آریایی‌نژاد ادامه داد: با حرکت درست مجلس و نظام، حوزه تعلیم و تربیت کشور نیز راه درست خود را پیش خواهد گرفت.

وی مرزبندی را در زمینه تعلیم و تربیت روش درستی ندانست و افزود: گستره کار به خصوص در اهمیت به مسائل بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی، مادی، جسمی، روحی و دیگر مسائل محدود نیست و باید در هر رشته‌ای اهمیت به مسائل مهم جامعه مورد توجه باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید شالوده زندگی کودک را با ورود به مدرسه برای آینده ترسیم کرد و البته توجه به روحیات متفاوت و مسائل مختلف اجرای کار را خطیر خواهد کرد.

وی با اهمیت به آسیب‌شناسی در نگرش زندگی و لزوم ترویج سبک زندگی سالم افزود: با تأکیدات مقام معظم رهبری در اهمیت به اقتصاد و فرهنگ، اقتصاد را نباید هدف دانست و آن می‌تواند به عنوان یک ابزار مهمی در اختیار بشر باشد.

آریایی‌نژاد با لزوم اهمیت به فرهنگ و مسائل فرهنگی افزود: شالوده و اساس زندگی، مسائل فرهنگی بوده و بخشی از فرهنگ خط و زبان است که باید مورد توجه باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان نیز اظهار کرد: همکاری بخش‌های مختلف در حوزه سلامت آموزش و پرورش به ویژه هلال احمر، علوم پزشکی، بهزیستی و دیگر نهادها مایه دلگرمی بوده است.

عبدالله جعفری با اشاره به وجود 280 هزار دانش‌آموز در استان خاطرنشان کرد: با تمام اهداف حوزه سلامت تنها 200 نفر مراقبان سلامت در استان است و این معادل یک مراقب به ازای یک‌هزار و 400 دانش‌آموز است.

وی ادامه داد: باید به ازای 750 نفر دانش‌آموز در استان یک مراقب بهداشتی باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان با اشاره به عدم پرداخت اضافه‌کاری مراقبان بهداشتی افزود: با تعریف 36 ساعت فعالیت برای مراقبان، اضافه‌کاری برای آنها تعلق نگرفته که البته در این زمینه در حال پیگیری هستیم.

 وی با اشاره به تشکیل مدارس مروجین سلامت در استان افزود: فضای فیزیکی نباید دانش‌آموزان را آزار دهد و باید حقوق شهروندی در بخش آموزش و سلامت آنان مد نظر باشد.

جعفری در پایان سخنانش آموزش و پرورش را مرجع و مبدأ کار فرهنگی دانست و افزود: با اجرای طرح دادرس و موفقیت‌آمیز بودن آن می‌توان در اجرای بسیاری از امور نیز شاهد موفقیت آموزش و پرورش بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha