67 درصد پذیرفته شدگان دانشگاههای علوم پزشكی كشور را دختران تشكیل می‌دهند.

67 درصد پذیرفته شدگان دانشگاههای علوم پزشكی دختران هستند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از (ایسنا)، دكتر لنكرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در كارگاه آموزشی مشورتی «تبیین شرح وظایف مشاورین روسای دانشگاههای علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی كشور در امور زنان» با بیان این مطلب، افزود: در حال حاضر 48 درصد از كاركنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و دانشگاههای علوم پزشكی وابسته را زنان تشكیل می‌دهند و حدود 30 درصد از پست‌های مدیریت میانی در این وزارتخانه متعلق به زنان است.

دكتر لنكرانی با مهم توصیف كردن نقش مشاورین روسای دانشگاههای علوم پزشكی كشور در امور زنان، گفت: كشور ما در خصوص حقوق زنان در مقایسه با دیگر فرهنگها و تمدن‌ها از سابقه‌ای قوی‌تری برخوردار است و ما دستاوردهای پر افتخاری در این زمینه داریم.بنابراین باید به طور اساسی ، علمی و منطقی آنها را عملیاتی و اجرایی كنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص افزایش سقف مرخصی زایمان تا 6 ماه ضمن تاكید بر نقش مهم مادران در رشد و پرورش فرزندان، گفت: دولت و وزارت بهداشت عمیقا از این مصوبه حمایت می‌كنند.

 در مراسم افتتاح این كارگاه دكتر عصمت باروتی مشاور وزیر در امور زنان، ‌تبیین شرح وظایف مشاورین روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور در امور زنان، در راستای ارتقای سلامت زنان را از اهداف برگزاری این كارگاه ذكر كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha