دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 111213

آنوریسم قبل از پارگی رگهای مغز علامتی ندارد و می‌تواند در اثر فشارخون و دیابت نیز ایجاد شود به همین دلیل بیمار قبل از پارگی رگ متوجه این اختلال نمی‌شود و در نمی‌یابد که آنوریسم دارد.

سلامت نیوز: آنوریسم قبل از پارگی رگهای مغز علامتی ندارد و می‌تواند در اثر فشارخون و دیابت نیز ایجاد شود به همین دلیل بیمار قبل از پارگی رگ متوجه این اختلال نمی‌شود و در نمی‌یابد که آنوریسم دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا معتمد متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب گفت: آنوریسم اختلالی در ساختمان رگهای مغزی است که ممکن است در قسمتهای دیگر بدن هم یافت شود. در واقع این اختلال در جدار رگهای مغز است که باعث می‌شود که جدار رگ نسبت به رگ نازک‌تر شود و مستعد پاره شدن گردد و وقتی که پاره می‌شود سبب خونریزی شده، می‌تواند مشکلات متعددی برای بیمار ایجاد کند. 

 

وی افزود: معمولا آنوریسم مادرزادی است با این معنی که اختلال در ساختمان جدار عروق از بدو تولد وجود دارد و از 35 سالگی به بعد احتمال پاره شدن رگها افزایش می‌یابد. گاهی هم رگ پاره نمی‌شود و فقط هنگامی که آنوریسم بزرگ می‌شود روی ساختمانهای عصبی اطراف فشار می‌آورد و موجب یکسری مشکلات عصبی می‌گردد. 
متعمد تصریح کرد: آنوریسم می‌تواند در اثر فشارخون و دیابت نیز ایجاد شود. تشخیص این اختلال عموما با انجام آزمایشات مختلف مانند آنژیوگرافی، سی‌تی اسکن و MRI انجام می‌گیرد اما معمولا علامتی قبل از پارگی رگ ندارد به همین دلیل بیمار قبل از پارگی رگ متوجه این اختلال نمی‌شود و در نمی‌یابد که آنوریسم دارد. 
این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: درمان درصورتی مفید واقع می‌شود که بیماری به موقع تشخیص داده شود و در اکثر موارد درمان آنوریسم، جراحی است. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha