پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11127

پژوهشگران توصیه می‌كنند كه برای كاهش وزن صبحانه مفصل بخورید.

‌این متخصصان می‌گویند؛ برای اینكه بتوانید وزنتان را كاهش دهید و این وضعیت را ادامه دهید باید صبحانه مفصل مملو از كربوهیدراتها و پروتئین داشته باشید اما درعوض در باقی وعده‌های غذایی روزانه از مواد غذایی كم چربی و كم كالری استفاده كنید.

به گفته پژوهشگران؛ رژیم غذایی با صبحانه مفصل برای كاهش وزن كارآیی دارد؛ چرا كه اشتها را كنترل كرده و نیاز فرد را به شیرینی‌ها و نشاسته‌ها برطرف می‌كند.

دكتر دامین جاكوبوویچ از بیمارستان دی كلینیكاس در كاراكاس، پایتخت ونزوئلا در این باره می‌گوید: این روش هم چنین سالم‌تر از رژیم‌های غذایی كم چربی متداول است؛ چون به افراد امكان می‌دهد كه فیبر بیشتر و میوه‌های سرشار از ویتامین مصرف كنند.

وی در نشست سالانه انجمن غدد درون ریز كه هفته گذشته در سانفرانسیسكو برگزار شد، اظهار داشت كه از این رژیم غذایی به طور موفقیت آمیزی در مورد بیماران خودش برای مدت بیش از 15 سال استفاده كرده است.

وی در بیانیه منتشر شده در انجمن فوق گفت: اكثر مطالعات انجام شده روی كاهش وزن نشان داده است كه رژیم‌های غذایی حاوی كربوهیدرات پایین روش مناسبی برای كاهش وزن نیست با این روش میل به مصرف كربوهیدراتها شدیدتر شده و متابولیسم آرام می‌شود. در نتیجه پس از مدت كوتاهی كم كردن وزن ناگهان بازگشت سریعی به چاقی رخ می‌دهد.

این مطالعات روی 94 زن چاق انجام گرفت. این شركت كنندگان به دو گروه تقسیم شدند كه یكی از گروه‌ها به هنگام صبح صبحانه مفصل می‌خورند و در طول روز وعده‌های غذایی كم چرب و كم كالری داشتند. گروه دیگر در طول مطالعات رژیم غذایی حاوی كربوهیدرات پایین را دنبال كردند. پس از گذشت هشت ماه معلوم شد گروهی كه صبحانه مفصل خورده بودند در مقایسه با گروه دوم كه مصرف كربوهیدراتها را كاهش داده بودند بیش از 21 درصد كاهش وزن داشتند در حالی كه در گروه دوم فقط 5/4 درصد كاهش وزن صورت گرفت.

زنانی كه صبحانه مفصل خورده بودند در طول روز بویژه قبل از ناهار كمتر احساس سنگینی می‌كردند و كمتر هم رغبت به خوردن كربوهیدراتها را داشتند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha