عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در تهران خبر داد.

افزایش مرگ ومیر در تهران به دلیل آلودگی هوا/روزانه 310نفر درتهران فوت می کنند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، محمدجواد نظری مهر درباره میزان آمار مرگ و میر در اثر آلودگی هوا، گفت: می توان بیان کرد که روزانه 310 نفر تهرانی به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند اما آمار اصلی و مستندی در دست نیست.

وی افزود: آلودگی هوا باعث مرگ و میر زیادی می شود، اگر گازهایی که در اثر ایران خودرو به وجود و تولید شده کاسته شود، آمار مرگ و میر و میزان آلودگی نیز کاهش می یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گازهای تولید شده باعث بروز بسیاری بیماری ها خواهد شد، ادامه داد: گازهای تولید شده از سوخت های ماشین و یا از منابع دیگر می تواند مساله آلودگی را تشدید کند. باید از وسایل نقلیه استفاده بهینه شده تا گازهایی که باعث سرطان نیز می شود، کمتر در محیط پخش شوند.

طرح های ارائه شده نیاز به عملیاتی شدن دارند

نظری مهر در پاسخ به این سوال که آیا مجلس طرح ویژه ای برای جلوگیری از بروز آلودگی دارد؟ بیان کرد: مجلس طرح های بسیاری را ارائه کرده اما تا زمانی که این طرح ها عملیاتی نشود، مساله ای حل نخواهد شد. در دوره گذشته 6 طرح در این باره بیان شد اما به مرحله ارائه نرسید.

وی عنوان کرد: باید طرح ها توسط مجری مرتبط اجرا و پس از آن قوه قضاییه وارد کار شود. همچنین باید وزارتخانه ها نظارت کافی را در بررسی مشکلات داشته و تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

وی خاطرنشان کرد: با درست نگه داشتن محیط زیست می توان در اجرا کردن تدابیرها به طور مطلوب عمل کرد. ما نیز در مجلس برنامه های 4 و 5 ساله تبیین شده داریم که باید زیرنظر وزارت بهداشت اجرا شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در رابطه با تولید داروها و شوینده ها باید موادی که مجوز دارند، وارد بازاز کار شده و استراژی آلودگی از طرف وزارت بهداشت بررسی و طرح های ویژه آن اجرا شوند.

نظری مهر در عنوان کرد: آلودگی هوا همانند پاییز هر سال که بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از این معضل زیست‌ محیطی در آن اتفاق می‌افتد همچنان قربانی می‌گیرد و تهران با تلفات بالای انسانی در این ارتباط مواجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha