یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 111723

در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزارت ورزش و هلال احمر، نکاتی از جمله منسوخ شدن ورزش قهرمانی و مصدومیت نخاعی ۲ تا ۱۱ کشتی‌گیر در سال بیان شد.

سلامت نیوز: در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزارت ورزش و هلال احمر، نکاتی از جمله منسوخ شدن ورزش قهرمانی و مصدومیت نخاعی ۲ تا ۱۱ کشتی‌گیر در سال بیان شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزارت ورزش و جوانان و جمعیت هلال احمر امروز برگزار شد.

در این مراسم، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر، رامین کردی رئیس بیمارستان خیریه توانبخشی نورافشار و جمعی از مدیران هلال احمر حضور داشتند.

براساس این تفاهم‌نامه دریافت خدمات پزشکی ـ ورزشی از سوی ورزشکاران در بیمارستان توانبخشی نورافشار امکان‌پذیر شد.

عفونت پوستی 10 هزار کشتی‌گیر در سال

در این مراسم، رامین کردی رئیس بیمارستان نورافشار، هدف فعالیت بیمارستان را بهبود حرکت برای زندگی بهتر عنوان کرد و گفت: زمانی مسئول کمیته المپیک استرالیا می‌گفت ما پیشرفت نکردیم مگر اینکه مباحث پزشکی ـ ورزشی را رعایت کنیم.

وی افزود: ما هم برای موفقیت باید روی پزشکی ـ ورزشی سرمایه‌گذاری کنیم، چرا که همانگونه که ابن‌سینا می‌گوید اساس سلامت در ورزش، تغذیه و خواب خوب است.

وی به تاریخچه ماساژ ایرانی اشاره کرد و گفت:‌ به عقیده من مشت و مال یا ماساژ ایرانی یکی از کامل‌ترین ماساژهای دنیاست که از قدیم در زورخانه‌های ما رایج بوده است، به همین علت من نیازی به فراآموختن ماساژ سوئدی نمی‌بینیم.

رئیس بیمارستان توانبخشی نورافشار به مصدومیت‌های رایج در میان کشتی‌گیران اشاره کرد و گفت: سالانه 10 هزار کشتی‌گیر در تهران دچار عفونت‌های پوستی می‌شوند، همچنین 8 هزار و 500 نفر نیز به دلیل انواع آسیب‌دیدگی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

وی به ارائه خدمات تغذیه ورزشی، روانشناسی ورزش، دندانپزشکی ورزش، کلینیک قلب و کلینیک سرمازدگی در بیمارستان نورافشار اشاره کرد و گفت: سالانه 2 تا 11 نفر از کشتی‌گیران دچار ضایعات نخاعی می‌شوند.

همچنین فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر ایران در ارتباط با امضای تفاهم‌نامه مشترک میان هلال احمر و وزارت ورزش جوانان گفت: ما به ارائه خدمت به نیازمندان اختلالات حرکتی و ورزشکاران می‌پردازیم.

وی اظهار داشت: بنا بر این است که بیمارستان برای کسانی باشد که از مشکلات حرکتی رنج می‌برند، فرقی نمی‌کند این افراد معلول باشند و یا از دوستانی باشند که به بخش پزشکی ـ ورزشی مراجعه می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر اعضای فعال و در حال فعال شدن این جمعیت را حدود دو میلیون نفر عنوان کرد و گفت:‌ به منظور توسعه فعالیت‌ها و آموزش فعالیت‌های اجتماعی، کانون‌های روستایی راه‌اندازی شده است.

وی همچنین از اعلام آمادگی هلال احمر برای همکاری مشترک با وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان خبر داد.

ورزش قهرمانی در کشورهای توسعه‌یافته منسوخ شده است/ توجه به ورزش برای افزایش سلامتی

در ادامه مراسم، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان با تشکر از زحمات هلال احمر جهت فراهم کردن امکانات پزشکی ـ ورزشی در بیمارستان نورافشار گفت: در نظر داریم نگاه عموم مردم در حوزه ورزش‌های همگانی به سمتی رود که نیازی به توسعه مراکز درمانی نداشته باشیم.

وی افزود: در بیشتر کشورهای توسعه‌یافته، ورزش قهرمانی منسوخ شده و توجه مردم و مسئولین به کسب سلامت از طریق توسعه ورزش‌های همگانی معطوف شده است.

گودرزی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم ورزش قهرمانی و حرفه‌ای را کنار بگذاریم، گفت: ورزش قهرمانی برای ما در عرصه‌های بین‌المللی دارای اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: ورزشکارانی که آسیب می‌بینند به خاطر بضاعت مالی، توان خارج رفتن برای درمان را نداشته‌اند و در داخل کشور نیز مرکزی نبود تا به این مراکز مراجعه کنند، اما با راه‌اندازی مرکز پزشکی ـ ورزشی بیمارستان نورافشار این مشکل حل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha