رئیس ستاد تجهیزات پزشکی ایران هلث، گفت: در نمایشگاه امسال به طور ویژه به بخش گردشگری سلامت خواهیم پرداخت چرا که این بخش ظرفیت‌های زیادی دارد به طوری که سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار درآمدزایی شده است.

سلامت نیوز: رئیس ستاد تجهیزات پزشکی ایران هلث، گفت: در نمایشگاه امسال به طور ویژه به بخش گردشگری سلامت خواهیم پرداخت چرا که این بخش ظرفیت‌های زیادی دارد به طوری که سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار درآمدزایی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، قاسم آب‌خزر در نشست خبری که به مناسبت برگزاری هفدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات پزشکی برگزار شد، گفت: این نمایشگاه از 25 تا 28 اردیبهشت به صورت مداوم هر سال برگزار می‌شود که در امور تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارو، گردشگری و الکترونیک سلامت برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: 550 شرکت داخلی و خارجی از 13 کشور در این نمایشگاه حضور دارند، نسبت به سال گذشته 45 درصد فضای نمایشگاه افزایش یافته است و در کنار این نمایشگاه 14 سمینار و یک کنگره مهندسی پزشکی با حمایت سازمان نظام پزشکی برگزار می‌شود.

وی همچنین از رونمایی 15 کالای پزشکی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در روز اختتامیه، وزیر بهداشت حضور خواهد داشت و بسته حمایتی از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی را اعلام خواهد کرد.

رئیس ستاد تجهیزات پزشکی ایران هلث، ادامه داد: در بخش کالاهای مصرفی و عمومی بیش از 60 درصد نیاز کشور را برطرف می‌کنیم، اما در حوزه کالاهای تخصصی ضعیف هستیم و در بحث هتلینگ به خودکفایی رسیده‌ایم. در اقلام نیمه‌مصرفی مانند ارتوپدی نیز به دلیل نیاز بالا، نمی‌توانیم اعلام خودکفایی کنیم.

آب خزر گفت: یکی از بخش‌هایی که در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد در حوزه ارتوپدی خواهد بود و در بسته حمایتی قرار است وزارت بهداشت در بخش تجهیزات قلب، چشم و ارتوپدی بر روی قیمت‌ها و حمایت از تولیدکنندگان حرکت کند.

وی با اشاره به 85 قلم کالای صادراتی، افزود: صادرات تجهیزات پزشکی 10 میلیون دلار بوده اما تخمین ما این است که بیش از 20 میلیون دلار این کالاها را در سال‌های قبل داشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه صنعت سلامت بر صنعت نظامی کشور برابری می‌کند، گفت:‌ اگر مسئولان به دنبال تحول در نظام سلامت هستند باید از راه تجهیزات پزشکی و حمایت از تولیدکنندگان اقدام کنند، چرا که اقتصاد دارو و تجهیزات، دومین اقتصاد دنیاست.

وی با اشاره به اولویت حوزه سلامت به بخش گردشگری، گفت: باید از فرصت‌های موجود استفاده کنیم چرا که هم‌ اکنون بیماران زیادی از منطقه و کشورهای آسیایی و آفریقایی تمایل دارند که به ایران بیایند و در حوزه سرطان‌ها، نازایی، ارتوپدی و چشم اعزام بیمار به داخل را داریم، اما در بخش قلب شایع‌تر از سایر حوزه‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha