شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 112129

بنیانگذار شبکه بهداشت و مراقبتهای اولیه بهداشتی در ایران گفت: ما باید سبک زندگی را در نظام سلامت کشور تغییر دهیم تا از بسیاری از نگرانی‌ها پیشگیری کنیم چرا که سلامت آینده با اصلاح سبک زندگی ایرانی اسلامی محقق می‌شود.

سلامت نیوز: بنیانگذار شبکه بهداشت و مراقبتهای اولیه بهداشتی در ایران گفت: ما باید سبک زندگی را در نظام سلامت کشور تغییر دهیم تا از بسیاری از نگرانی‌ها پیشگیری کنیم چرا که سلامت آینده با اصلاح سبک زندگی ایرانی اسلامی محقق می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین ملک‌افضلی اظهار کرد: بهداشت و درمان را نمیتوان از هم جدا کرد، زیرا این دو مکمل یکدیگر بوده و در کنار هم معنی پیدا میکنند. همچنین در حال حاضر افراد زیادی هستند که به دلیل داشتن بیماری علاوه بر دغدغه و رنج بیماری به لحاظ اقتصادی نیز دچار فقر می‌شوند که درصد بالایی را شامل می‌شود که با تمهیداتی که اندیشیده شده، امیدواریم این رقم به میزان قابل توجهی کاهش یابد که یکی از شاخصهای مهم در نظام تحول سلامت است.

وی با اشاره به پیر شدن جمعیت کشور، افزود: کشوری هستیم که جمعیت آن رو به سالمندی است و تعداد افراد در سنین پایین کاهش محسوس داشته است. یکی از مسایل مهم در این شرایط کنترل بیماریهای غیرواگیر است که از جمله آن‌ها میتوان به بیماریهای قلب و عروق، سرطانها و استرسها اشاره کرد که از عوامل خطری است که جامعه ما را تهدید میکند و باید توجه بیشتری به آن شود.

ملک‌افضلی در خصوص اخلاق پزشکی، تصریح کرد: اگر یک نگاه کلی به این موضوع داشته باشیم با توجه به اینکه نیروهای انسانی ما آموزههای اسلامی دارند، موجب شده که وضعیت اخلاق در بین قشر پزشکی وضعیت مطلوبی داشته باشد، هر چند ناگفته نماند در برخی از بخشها ضعفهایی وجود دارد که نیازمند برنامه‌ریزی بهتر برای رفع این ضعفها است. لازم به ذکر است توسعه آموزش پزشکی بسیار گسترده بوده است که این توسعه‌یافتگی در کنار مزیتهای زیادی که دارد مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است که با تمهیدات اندیشیده شده اقدام به رفع آن‌ها نیز خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha